PDA

Teljes verzió megtekintése : Mikrokopter 'heavy-lift' problémák-megoldások.

njozsef
2012-06-10, 11:47
Sziasztok.
Tudom nem túl sok ilyen jellegű gép van még nálunk, de jó lenne tapasztalatcserére valami ilyesmi topic.
Nagy tömegnél nagyobb problémák is adódnak, kezdve a nagy áramú résszel ahol pl. már az sem mindegy, hogy milyen olvadáspontú forrasztóanyaggal rakjuk össze a szabályzókat.

Kezdő vagyok az ilyen nagy méretű gépek építésében. Ha valaki nem "szégyenlős" és tud okosságot mondani azt szívesen venném (gondolom mások is).

A jelenlegi konfig kb. ilyen most, mint a németeké:
http://www.youtube.com/watch?v=lCkQdYEDdlU
csak olcsóbb motor és pwm 70A-es szabályzóval. (210/510A-es FET-ekkel (3x70A/fázis/ESC)) http://www.cheertech.com.tw/Niko-sem/Data%20sheet%5CP0603BDG_040306.pdf
A tapasztalatom az, hogy ebből a FET-ből 1 db többet tud (kevesebb hő) mint a NICO-ból három.
http://lomex.hu/pdf/(ir)_irlr7843.pdf
Ez van egyébként az eredeti BLC 2.0-ban is, de sajnos a másik fele a körnek p-csatornás fet ami nem jó.
Ezt nem tudják jól gyártani, nincsenek jó P-FET-ek csak N-esek. A nagyobb szabikat csak n-fetekből rakják össze.
Olvasgattam HLE-s fórumokat és sem a hercules sem a többi i2c-s szabi nem jó ilyen teljesítményhez.
Nem igazán tudok jó i2c megoldást szabályzó kérdésre. 500Hz Super pwm fw. van a szabikon (Simonk) és egy i2c/pwm protokoll konverter.
Jelenleg nem látok a szabályozásban késleltetést (legalábbis jó vezetni a gépet). Ezzel a gyors szabival vannak jó tapasztalataim kisebb multikopterekben használtam.
Elvileg ez a fw tud i2c módban is működni, de ehhez mindenféle port módosításokat lekk a pcb-n csinálni ami több veszéllyel jár mint haszonnal.

Várom mások tapasztalatait, mikrokopteres rejtett hibákról, esetleg megmagyarázhatatlan eseményekről.

njozsef
2012-06-10, 13:29
sky jib 8 berep:
http://www.youtube.com/watch?v=NnY_RX1fois

csillagvzs
2012-06-10, 13:31
Szép lett a madaratok. A szabik szépen mutatnak körben.
5s 20 000 mah volt a videón?