+  RCMODELL Fórum
|-+  Hajómodellezés
| |-+  Motoros hajók (Moderátorok: sry, SYL, csiga)
| | |-+  Élethű R/C hajómodell készítése
Oldalak: [1] 2 3 ... 13   Le
Nyomtatás
Szerző Téma: Élethű R/C hajómodell készítése  (Megtekintve 47000 alkalommal)
 
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Dátum: 2006-08-18, 19:28:17 »

Előszó

A topic nem egy konkrét hajó elkészítését fogja tárgyalni, és nem is kíván konkurálni az ÉLETHű MOTOROS HAJÓMODELLEK építésével kapcsolatos kérdések  topiccal.

Azt is előre bocsátom, hogy a téma alapvető dolgait adott szempontból Somoskői Ernő: Élethű Versenyhajó Modellek Építése című művében tökéletesen kivesézte.  Az építésnél figyelembe veendő szempontok teljeskörüen tárgyalásra kerültek ebben a szerintem hajómodellező számára nélkülözhetetlen könyvben.

Más szakágaknak -  mint pl. az elektromos repülőgépeknek – hatalmas, különböző bonyolultságú kitt és egyéb építőkészlet áll rendelkezésére, hogy az, aki önállóan akar építeni, a fokozatokat megléphesse, anélkül, hogy egy túl bonyolult modell kedvét szegje.   A kezdő modellépítése állhat akár a két törzsfél összeragasztásából, a szervók előre kialakított fészekbe illesztéséből, majd a szárny felgumizásából.  És íme máris „gépet épített”.

Egy hajósnak ilyenkor a rétegelt lemez bordák kivágását  követően a palánkolás rejtelmeivel kell ismerkednie, vagy pedig a negatív – pozitív sablon késztése és a laminálás lehetséges problémái kötik le a figyelmét.

Úgy gondolom, a 100%-ban saját kezűleg épített modell adhatja a „tökéletes megelégedettséget” de számtalan szempont szólhat amellett, hogy ettől eltérjünk.   Lássuk be nem rendelkezhet mindenki esztergapaddal és marógéppel, így bizonyos alkatrészeket számára képtelenség megfelelő minőségben elkészíteni.  Nem mindeni tud esténként a konyhaasztalon laminálni, így számára egy kész test a feltétele a modellezés folytatásának… És még számtalan szempontot lehetne sorolni, ami arra ösztönzi az embert, hogy előregyártott ( kitt ) jellegű modellhez nyúljon.

Kezdők estében ne feledkezzünk meg arról, hogy nem igazán van tapasztalatuk arról milyen R/C elemeket ( pl. mekkora motor… ) építsenek be, és ezt ráadásul milyen módon.  Az ingyenesen beszerezhető tervek általában nem elég részletesek, nem térnek ki a motorra, a hajtásra, a fedélzeti nyílásokra és még sok másra.   Ilyen esetekben egy kitt beszerzése sokkal nagyobb valószínűséggel garantálja a sikeres építést.  A kittekben található leírás lépésről-lépésre végigvezeti az építési folyamaton azt, aki összerakja.  Javaslatot ad – akár pontos cikkszámmal! – a beépítendő motorra, tönkcsőre, hajócsavarra…


Az tervezett tematika:

1.,  Műanyag ( ABS ) testű,  fa vagy műanyag ( ABS ) felépítményű hajók
-   GRAUPNER
-   ROBBE

2., Makettek R/C átalakítása

3., Fa kittek ( stancolt vagy Laser-Cut )
-   Billing Boats
-   Aero-Naut
-   Dumas

4., Saját építésű modell
   

Megpróbálom felsorolni egyes csoportok jellemzőit.  Figyelembe véve az egyes modellezők eltérő lehetőségeit több konkrét – eltérő méretarányú, és bonyolultságú – modellt sorolnék fel név szerint is. Mindegyik csoportból kiemelnék egy konkrét kittet, és arról részletesebben írnék.

Általános jó tanácsként mondanám : AZ INTERNET A BARÁTOD!!  Bátran keres rá az adott modell nevére, hajóosztályára, a terv készítőjére, de akár a fedélzeti ágyú típusára. Meg fogsz lepődni mennyi és milyen részletes információt fogsz visszakapni -  miután a 10 értékeset kiválogattad a 786 kapott válaszból  Vigyorog  Vigyorog

folyt köv...

Üdv, Géza
Naplózva
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #1 Dátum: 2006-08-19, 10:46:44 »

Műanyag ( ABS ) testű,  fa vagy műanyag ( ABS ) felépítményű hajók


Ezen kittek  minden esetben ABS anyagú mélyhúzott – egy darabból álló – hajótestet tartalmaznak.  A fedélzet lehet rétegelt lemez, vagy ABS mélyhúzott.  A szükséges felépítmények szintén rétegelt vagy ABS anyagúak lehetnek.   A fedélzeti „apró elemek”  - pl. horgony  - fröccsöntött műanyag vagy fém lehet.  
Áltanosságban elmondható, hogy a drágább, igényesebb modellekhez mellékelik a rétegelt, illetve a fém alkatrészeket, míg az olcsóbb modelleknél a műanyag – amit akár bronzszínűre is lehet festeni – az egyeduralkodó.  A csúcsmodellekhez krómozott illetve valódi réz és bronz elemeket mellékelnek.  A leírások részletesen leírják hogy milyen szerszámok -  pl. LEXAN vágó olló – illetve ragasztó szükségeltetik az egyes elemek szereléséhez.    A leírás lépésenként, a technológiai sorrend szerinti munkaműveleteket felsorolja.

Miért GRAUPNER és ROBBE ?

Ezen két cég választéka az Ausztriai modellező boltokban teljeskörüen elérhető, és rendkívül kedvező postaköltséggel ( 8-12 EURÓ ),  valamint kedvező szállítási határidővel (3-4 nap) beszerezhető.

Egy kis ízelítő a „kicsitől a nagyig”.

GRAUPNER

Kisméretű, kezdőknek való hajók. Ne feledkezzünk meg az utánpótlásról,  ezen egyszerűen elkészíthető, kisméretű hajók nekik készültek.    Kis méretük ellenére normál méretű R/C elemekkel szerelhetőek, nem igényelnek miniatűr R/C alkatrészeket.


Pollux  - kikötői vontató

Hossz: kb. 358 mm
Szél.: kb. 114 mm
M 1:100
 

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A Pollux egy a kikötői vontatók mintájára szabadon tervezett vontatóhajó ( tugboat ).  Kis mérete ellenére is törekedtek a lehető legnagyobb élethűségre.   Elegendő hely van benne normál R/C alkatrészekkel való szerelésre.  A mélyhúzott test és felépítmény egyszerű összerakhatóságot ad, így kezdő modellezők is gyorsan, kevés hibalehetőséggel építhetnek tetszetős modellt. Kétcsatornás rádió, 1 szervó, 1 sebességszabályozó, 280 – as motor, akkumulátor kell a működéséhez…


Anja – halászhajó

Hossz: kb. 358 mm
Szél.: kb. 114 mm
M  1:60
 

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az Északi-tengeren elterjedt kutter ( halászhajó ) modellje.  Kialakítása a kevés részlet ellenére látványos, és a kezdő modellezők is sikeresen komplettirozhatják.  Kétcsatornás rádió, 1 szervó, 1 sebességszabályozó, 280 – as motor, akkumulátor kell a működéséhez…

Egy elkészült modell ismertetése az alábbi linken:

http://users.skynet.be/marc.vanderleyden/graupner_anja.htm


Vegesack   -  mentőhajó ( Adolph Bermpohl „leányhajója” lásd. ott! )
 
Hossz kb. 406 mm
Szél.: kb. 124 mm
M  1:22


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az Adolph Bermpohl tengeri mentőhajó fedélzetéről vízre bocsátható önjáró tengeri mentőhajó modellje.  A későbbiekben az Adolph Bermpohl tárgyalásánál még visszatérek rá.

ABS mélyhúzott test fa gerinccel. Kétcsatornás rádió, 1 szervó, 1 sebességszabályozó, 280 – as motor, akkumulátor kell a működéséhez…

Egy elkészült modell ismertetése az alábbi linken:

http://www.marinerc.net/scale/vegesack.htm

A kis méret ellenére a hajókba  könnyen szerelhető az elektronika, tetszőleges normál méretű alkatrészekkel:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Megkönnyíthetjük munkánkat ha a gyárilag ajánlott MULTISPEED-140 hajtást használjuk.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A folytatás a GRAUPNER közepes méretű hajóit taglalja…

Üdv, Géza
Naplózva
RCS
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: JNSz megye
Hozzászólások: 606



WWW
« Válasz #2 Dátum: 2006-08-19, 14:36:01 »

Helló!

Örömmel látom ezt a topicot!!!:)
Várom a folytatást...

Üdv.


RCS
Naplózva

+36/30/546-10-90
gyula.
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Marosvásárhely
Hozzászólások: 711



WWW
« Válasz #3 Dátum: 2006-08-19, 16:47:44 »

Egy kicsit lehetne arrol, hogyan kell banni a melyhuzott vagy vakumformalt muanyaggal? En meg nem mertem ilyen kittet venni mert gozom nincs hogyan kell oket kivagi a lemezbol serules nelkul, mivel ragasszam, fessem, stb. Csak fa alapanyaggal dolgoztam ha lehet, pedig van olyan kit ami tetszene...

Gyula
Naplózva

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules!
http://game.finckh.net/indexe.htm
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #4 Dátum: 2006-08-19, 17:21:34 »

Idézetet írta: "gyula."
Egy kicsit lehetne arrol, hogyan kell banni a melyhuzott vagy vakumformalt muanyaggal? En meg nem mertem ilyen kittet venni mert gozom nincs hogyan kell oket kivagi a lemezbol serules nelkul, mivel ragasszam, fessem, stb. Csak fa alapanyaggal dolgoztam ha lehet, pedig van olyan kit ami tetszene...

Gyula


Természetesen a tematikában emlitettem, hogy egy ilyen kittből komplett hajó építési lépéseit is le fogom írni.    

De addig is röviden a gyári GRAUPNER ajánlás alapján:

Vágni: Lexan-olló  vagy szike, majd csiszolni a pontos méretre...

Ragasztani :  Mit  -  mihez / mivel:

ABS - ABS / Cyano, Stabilit express, UHU plast
Fa - ABS / Cyano, Stabilit express
Fa - Fa  / UHU hart
Fa - Fém / Stabilit express, UHU plus
Fém - fém / Fém cyano, UHU plus
ABS - Fém / Fém cyano, Stabilit express

Festeni:

GRAUPNER ACRYLFIX  :-) vagyis akrilfesték...

De bövebbet majd ha odaérek..

Üdv, Géza
Naplózva
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #5 Dátum: 2006-08-19, 18:55:16 »

Műanyag ( ABS ) testű, fa vagy műanyag ( ABS ) felépítményű hajók II.


Itt fel kell függeszteni a saját gondolataimat, és idézni kell Kukorelli Károly egy cikkéből, ami a Modellezés újság 1985 februári számában jelent meg.  Témája az F2 kategória lehetőségei és jövője volt.

„A megépítendő F2 –es hajó kiválasztásának szempontjai modellviszonylatban sem lényegtelen kérdések.  Ha már csak a szállítás nehézségeit nézzük, még megfontoltabbnak kell lenni. A legutóbbi VB alapján el lehet mondani, hogy kedvező méret a 900-1300 mm körüli hosszúság és a kb. 200 mm szélesség. Egy ilyen méretű modell vízkiszorításába bőven belefér a technikai felszerelés súlya is.  Az ált. 4:1, 6:1 ( hosszúság:szélesség ) arányban a modell még könnyen fordul. Kívánatos a 2 propeller és esetleg dupla kormánylapát figyelembevétele.”


Ezek után ismét a saját gondolataimat fűzném tovább.   Az elmúlt időszakban a technika fejlődése egyre kisebb, de mégis erősebb motorokat, egyre kisebb szervókat, akkumulátorokat produkált.   Így már kisebb méretű modelleknek is elegendő a vízkiszorítása a megfelelő R/C elemek „cipeléséhez” Versenyszerű körülményekhez a 900-1300 mm hosszal teljesen egyetértek, de hobbycélokra -  konyhaasztalon modellezőknek -  az 500 – 900 mm méretű modellek ugyanazt az érzést nyújthatják, mint nagyobb modellek, a családi béke felfordítása nélkül.  Vigyorog  

Lássuk hát a közepes méretű választékot.  Előrebocsátom alapos megfontolás alapján – a lehetőségeimet is figyelembe véve  -  én  900 mm-ben maximáltam az általam megépítendő modellek maximális hosszát.

GRAUPNER

Közepes méretű

Brake/Elmshorn – Kikötői vontató tűzoltóhajó funkcióval

Hossz: kb. 520 mm
Szél.: kb. 150 mm
Mag.: kb.  320 mm
M  1:60


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A modell egy klasszikus kikötői vontatóhajó ( tugboat ) megvalósítása. A hajó „semi-scale” kivitelű.  Kort-gyűrűs kormányzás biztosítja a jó manőverezőképességet.  Tűzoltófecskendővel van felszerelve, ami  nemcsak élethű, de működőképes is.   Aránylag kis mérete ellenére nagyon alapos kidolgozottságú a modell, és így nagyon attraktív hajó készíthető belőle.   Két lehetőség van a színezésére a Brémai kikötőkben a képen látható narancs kombinációjú hajók, a Hamburgiban piros-fekete hajók dolgoznak.   A feliratokat matricaként tartalmazza a kit.
Két vagy három csatornás rádió, 1 szervó, 1 sebességszabályozó, 380 – as motor, akkumulátor kell a működéséhez…
Három csatorna estében a tűzoltórendszer is rádióról működtethető.

Itt is könnyíti a munkánkat ha a GRAUPNER MULTISPEED 380 komplett hajtását használjuk fel.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elárulhatom, ennek a hajónak a kittjét választottam, hogy az építés lépéseit a későbbiekben ábrázoljam!



SALINA – motoros yacht

Hossz: kb. 700 mm
Szél.: kb. 230 mm
Mag.: kb. 300 mm
M  1:20


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A Salina egy modern stílusú motor yacht.  Nagyon egyszerű megépíteni, a test,  a felépítmény, a kabin és egyéb elemek  is mind vákuumformázott ABS-ből vannak készítve.   Két csatornás rádió, 1 szervó, 1 sebességszabályozó, 2db 400 – as motor, akkumulátor kell a működéséhez…

Egy link  egy megépítet hajóról…

http://www.mymodelboats.com/gallery/salina_mcs


WP OTTO LAUFFER gőzhajó

Hossz: kb. 810 mm
Szél.: kb. 210 mm
M  1:20


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az eredeti hajó 2-cilinderes gőzgéphajtással készült 1928-ban, és a Hamburgi vámosoknál, majd a vízirendőrségnél teljesített szolgálatot.
A 810 mm-es  hossz és az ahhoz társuló 1:20 méretarány makettminőségű megépítést tesz lehetővé!
A modell megépíthető villanymotoros hajtással, de érdekessége, hogy beszerelhető bele, a GRAUPNER által gyártott 2 cilinderes modellgőzgép is !!!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Neptun  -  konténerszállító

Hossz.: kb. 857 mm
Szél.: kb. 142 mm


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
A hajó egy tengeri konténerszállító megvalósítása.   Érdekessége, hogy kétféle fedélzeti felépítésben is megépíthetjük:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Motorizálása történhet pl. két darab 400 – as motorral vagy a GRAUPNER MULTISPEED DUO-jával.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt már lehetőségünk van komolyabb R/C funkciók hozzáadására. Pl. a hajó fényeinek kapcsolására, a daruk forgatására, stb…  Igy akár 7 csatornás rádióra is szükség lehet, NAVY modulokkal megspékelve.

A fentebb tárgyalt 4 hajó reprezentálja ezen méretű hajók választékát.  Többszöröse a kapható hajók száma, de alapvetően ebbe a négy kategóriába sorolhatóak:

- vontatóhajók
- yachtok
- gőzhajók
- konténerszállítók


A folytatás a GRAUPNER nagy méretű hajóit taglalja…

Üdv, Géza
Naplózva
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #6 Dátum: 2006-08-20, 19:29:30 »

Műanyag ( ABS ) testű, fa vagy műanyag ( ABS ) felépítményű hajók III.


Következzenek hát a nagy méretű ( 900 mm-t meghaladó) hajók!

Előrebocsátom, ezek a hajók már árban átlépik a 200 Euró-s, számomra lélektani határt, sőt van közöttük ami 400 Euró-t is elér, de ezekben az árakban még nincs benne az elektronika!

Természetesen ezek a 55 000 – 130 000 Ft – os árak csak önmagukban és abszolutértékben tűnnek ijesztőnek.  Aki már épített hasonló méretű modellt, az tudja, hogy ha forintosítaná a ráfordított munkaóráit, összeírná a hónapok alatt „csepegtetve” beszerzett anyagokat, alkatrészeket esetleg hozzáadná egy szakinak – pl. esztergályos – kifizetett összeget könnyen elérhetné ezt a nagyságrendet.  Természetesen akinek komplett gépműhely áll rendelkezésére annak könnyebben megy, de akinek nem annak ezek a kittek komoly alternatívák.

Aki ilyen kittet vásárol, készüljön fel, hogy ambivalens érzések között fog dolgozni.  Az első pillanatban briliáns részletességgel kidolgozottnak tűnő kitt egy idő után kezdi elégedetlenséggel eltölteni.  A megszállott makettezők ismerik ezt az érzést.  Miután összerakják a csillogó-villogó gyári kittet, egy idő után elkezdik a szakirodalmat böngészni, milyen apró alkatrészt hagyott le a gyártó,  milyen változata készült annak idején az eredeti hajónak, ami alapján az összerakott kitt még egyedibb lenne.  És persze mindezt úgy, hogy a hozzáadott elemek minősége elérje vagy vetekedjen a gyárival.


GRAUPNER


WIESEL -  torpedóvető hajó

Végre egy hadihajó   Vigyorog  Vigyorog


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
Hossz: kb. 1070 mm
Szél.: kb. 175 mm
M  1 : 40

A scale modellt az eredeti hajó rajzai alapján készítették, 3 elektromotoros hajtással.
A hajó a ZOBEL classba tartozik amely továbbfejlesztett verziója a JAGUAR classnak.

Ezt azért fontos egy ilyen hajónál ismerni, mert a class általános adatai alapján még pontosabb és élethűbb modell építhető!

1961 körül épült majd 8 év múlva a 4 torpedóvetőcsövet kettőre cserélték, és ezzel egyidőben egy jóval fejlettebb radarrendszerrel szerelték fel.  Speciális 40 mm ágyút kapott opcióként.

Minden bonyolult alkatrésze, beleértve a testet, fedélzetet, felépítményt vákuumformázott és ez megkönnyíti az építést. A fa alkatrészek előre ki vannak vágva.  A fedélzeti  „apró” alkatrészek fröccsöntöttek.  A hozzáadott matricakészlet tartalmazza mind a 10 NATO hajó számozását, így akár egy klub tagjai „flottát” is építhetnek belőle.  A test elegendő méretű komplex R/C rendszer beépítéséhez.  Az R/C beépítést mellékelt terv könnyíti meg, ami az irányításon kívül sok segédrendszer bekötését is ábrázolja.  A kit tartalmazza a tönkcsöveket és hajócsavarokat.

Az igényelt csatornaszámot a beépítendő extra funkciók határozzák meg pl. világítás, forgó radarantenna, két forgó ágyú, hangmodul stb.


 http://www.knology.net/~qed/M-Wiesel-model.htm

http://www.schnellboot.net/de/bm/142/graup4001/modell/index.html


Pegasus III -  tengeri jacht

Hossz: kb. 1212 mm
Szél.: kb. 222 mm
M  1:32


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
Az eredetit 1974 januárjában építették. Megnyerte az év legjobb és legszebb jachtja címet.  A modell pontosan követi az eredeti vonalait, és utánozza eleganciáját.  A kit előre formázva tartalmazza a hajótestet, fedélzetet, felépítményt, kabint, mentőcsónakot, üléseket – mindezt vákuum formázott anyagból.
A fa alkatrészek előre ki vannak vágva. Nagy számú precíziós fröccsöntött alkatrész könnyíti meg a szerelést, pl.  horgony, kormányállás, életmentő eszközök, mentőővek, stb.
 
Az igényelt csatornaszám a kiegészítő áramköröktől függ,  hanggenerátor, lámpák, stb.…

2 db  700BB Turbó (M-3307) motor javasolt,  motoronként 1 db szabályzóval.

http://www.reto-hoehener.ch/modellbau/pegasus.html


SEABEX ONE –  tengeri kiszolgáló hajó

Hossz: kb. 1450 mm
Szél.: kb. 260 mm
M 1:75


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 

A hajót az Északi tengeren kiszolgáló feladatokra tervezték.  Mélytengeri műveletek, víz alatti hegesztés, tűzoltó feladatok, mentés és evakuációs feladatok ( max. 500 fős férőhely! ) szerepel a tervezett teendői között.   Helikopter platform támogatja a feladatok végrehajtását.  A modell az eredeti tervek alapján készült.  Nagy mérete lehetővé teszi az eredetinek megfelelő sok funkció R/C-s megvalósítását.

Az ajánlott meghajtás a GRAUPNER SPPS hajtóműve, ami lehetővé teszi, hogy a hajó egyhelyben, saját tengelye körül megforduljon vagy oldalazva közlekedjen!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A daru egység működő. A négy tűzoltófecskendő egység szintén működő. A helikopter farok és főrotorját kisméretű elektromotor hajtja a látvány érdekében!
Komplett R/C installációs tervrajz segíti az elektronika bekötését.  4 db SPEED 600 BB Turbó motor szükséges a hajtáshoz.  
Természetesen a fő elemek vákuumformázott ABS  ( beleértve a helikoptert is! ), az alkatrészek precíziós fröccsöntött elemek, a fa alkatrészek előre kivágottak..

Az irányításhoz szükséges csatornák:
 
1+2 hátsó hajtóművek jobbra-balra
3+4 hátsó hajtóművek előre – stop – hátra
5+6 első hajtóművek jobbra – balra
7+8 első hajtóművek előre – stop – hátra
9+10  16-csatornás NAUTIC-Expert kapcsolóegység:
A Darugém emel - süllyeszt
B Daru horog emel – süllyeszt
C Darugém jobbra – balra
D Tűzoltófecskendők be – ki
E Helikopter rotorok  be – ki

http://www.fmg-berlin.de/Seabex.htm

http://home.arcor.de/karsten.mueller_fassbeck/karsten.mueller_fassbeck/seabex_one.htm


A folytatásban még mindig a GRAUPNER nagyméretű hajói következnek…
Naplózva
Krassó Tamás
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest
Hozzászólások: 681


« Válasz #7 Dátum: 2006-08-21, 08:18:09 »

Azért, hogy kedvet kapjanak minnél többen az ilyen hajók építésére tisztelettel közlöm, hogy ezeket a modelleket a NAVIGA az F4-es versnyosztályba sorolja. Ez azt jelenti, hogy ezek a hajók versenyeken is szerepelnek, csak nálunk nem, mert akinek kellene ezt a kategóriát bevezetettni nem ért hozzá.
Nem a verseny dijjakra vágyunk, hanem egymás modelljeiben szeretnénk gyönyörködni és tapasztalatokat szerezni a versenyeken.

A csepeli modellezőktől már kaptam igéretet a kategória versenyen való szerepeltetésére.
Naplózva

Tamás bá
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #8 Dátum: 2006-08-21, 08:52:52 »

Idézetet írta: "Krassó Tamás"
Azért, hogy kedvet kapjanak minnél többen az ilyen hajók építésére tisztelettel közlöm, hogy ezeket a modelleket a NAVIGA az F4-es versnyosztályba sorolja....


Köszönöm Tamás bá a szakértő hozzászólást!

Akkor megragadnám az alkalmat - mielött tovább folytatnám a topicot, hogy felhívást tegyek az olvasókhoz:

1., Szeretném ha hasonló szakmai információkkal gazdagítanátok a topicot.

2., Amennyiben valakinek tudomása van arról, hogy a felsorolt modellek valamelyikét valaki megépítette és az építési leírást a WEB-re feltette, akkor küldje el nekem a linket és én beszerkesztem az eddigi anyagba.

3., Ha olyan ( elsősorban GRAUPNER vagy ROBBE ) modellről van részletes építési információ ( link ) amit én eddig nem említettem, akkor küldje el nekem a linket és én beszerkesztem az eddigi anyagba.

4. Amennyiben valamelyik forumlátogató épített ilyen hajót akkor járuljon hozzá, hogy nickjét a tipushoz kirjam, hogy tapasztalatszerzés szempontjából az érdeklődők felvehessék vele a kapcsolatot.

Üdv, Géza
Naplózva
force
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Győr City
Hozzászólások: 1693


SRCM Airfield Győr www.srcm.hu

SRCMforce
WWW
« Válasz #9 Dátum: 2006-08-21, 16:35:04 »

Hi!

Grat a topichoz!
A legjobb "stakmai" topic már hónapok óta!
Remélem lesz vagy 50-60 oldalas!

Nekem van 1 robbe NAJADE-om!
SYL építette meg, ő tudna sok tatasztalatot írni e hajóval kapcsolatban!







A képek a "beúsztatáson" készültek!

force
Naplózva

I Love This Game!
RCS
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: JNSz megye
Hozzászólások: 606



WWW
« Válasz #10 Dátum: 2006-08-21, 16:35:28 »

Idézetet írta: "Krassó Tamás"
Azért, hogy kedvet kapjanak minnél többen az ilyen hajók építésére tisztelettel közlöm, hogy ezeket a modelleket a NAVIGA az F4-es versnyosztályba sorolja. Ez azt jelenti, hogy ezek a hajók versenyeken is szerepelnek, csak nálunk nem, mert akinek kellene ezt a kategóriát bevezetettni nem ért hozzá.
Nem a verseny dijjakra vágyunk, hanem egymás modelljeiben szeretnénk gyönyörködni és tapasztalatokat szerezni a versenyeken.

A csepeli modellezőktől már kaptam igéretet a kategória versenyen való szerepeltetésére.


Helló!

Csak a nagy hajók vagy a kis hajók is amik a bemutató elején vannak?

Üdv.

RCS
Naplózva

+36/30/546-10-90
Krassó Tamás
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest
Hozzászólások: 681


« Válasz #11 Dátum: 2006-08-21, 16:54:39 »

A kicsik és nagyok is az F4 csoportba tartoznak!
Attól függően ,hogy a versenyrendező hogyan irja ki a versenyt három csoport van ,a, b, c,. Ez azt jelenti, hogy az egyik csoportban van műszaki vizsga is ami a pályán elért pontszámhoz csatlakozik- összeadódik.
Ami a lényeg mennél  jobban kell a hajónak hasonlítani az eredetihez, persze ez mindenkinek a célja. Nem kell ezt túlzásba vinni, csak amig "jólesik" és saját magadnak tetszik amitt csinálsz.
Van olyan csoport is ahól csak a bolyák közötti hajózást pontozzák és ez adja a végeredményt.
Én az elöbbit találom jónak, kell a műszaki megméretés is, legalább a hibákat meg lehet beszélni és a következő versenyre kijavítani.
Naplózva

Tamás bá
rgform
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest XIV ker.
Hozzászólások: 636



WWW
« Válasz #12 Dátum: 2006-08-21, 17:05:02 »

Látja Tamás bá!

Itt toporzékol az utánpótlás, csak egy kis biztatás kell nekik és hál istennek lehet el sem férünk tőlük a parton  Vigyorog  Vigyorog  Vigyorog

Üdv, Géza
Naplózva
RCS
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: JNSz megye
Hozzászólások: 606



WWW
« Válasz #13 Dátum: 2006-08-21, 17:13:35 »

Hali!

Én még csak érdeklődő vagyok és felmérem hogy az anyagi lehetőségeimhez és a lakás méretéhez képest mi lenne nekem a megfelelő.Mosolyog

RCS
Naplózva

+36/30/546-10-90
Krassó Tamás
Kapitány
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Lakóhely: Budapest
Hozzászólások: 681


« Válasz #14 Dátum: 2006-08-22, 12:16:53 »

[url][/url]
Itt egy halászhajó, Cseh CO-s hajómodellből elkészítve, persze elektrómotorral (280-as). Rengeteg dolgot lehet elhelyezni rajta, a halasládáktól, a személyzettől, a hálókig mindent.Teljes szabványos világítása is van.
Mivel ez a modell már közel 20-éves, Mikroprop R/C van beszerelve, eredeti és jól müködő szervókkal. Azért két szervó mert nincs szabályzó, hanem az egyik szervó mozgatja a három állású kapcsolót, amivel előre -stop-hátramenetet lehet szabályozni. Én igy is mindig kellően és értékelhetően ( ilyet is kell a versenyen csinálni ) ki tudtam "kötni" a versenyen.
Ezt csak "buzdító példának " mutattam meg segítő szándékkal.
Naplózva

Tamás bá
Oldalak: [1] 2 3 ... 13   Fel
Nyomtatás
Ugrás: