Oldal: 1 / 23 1234511 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (224) összesen

Téma: Fejlesztés, módosítás

  1. #1
    mmormota
    Guest

    Fejlesztés, módosítás

    Rövid távra (kb. 1 hét) egy kisebb változtatásokat tartalmazó firmware frissítést tervezünk, ami nem érint kényesebb repülési tulajdonságokat.

    - Az áram és feszültség kijelzés bosszantó ugráló kijelzése
    A tervezett megoldás: szűrés, kevésbé gyakori kijelzés, csak 1 jegy a tizedespont után.

    - Egyes videókon látható, hogy szintbeli repülésnél is sűrűn változtatja a robot a gázt, ugrál a motor fordulatszáma, és kissé fel-le bólogat a gép is.
    Ennek közvetlen oka az, hogy a barometrikus magasságmérő átadott értéke bizonyos esetekben néhány métert ugrál. Ezt nagy valószínűséggel a gépen belül turbulensen áramló levegő okozza. Ezen szűrő algoritmus beépítésével javítunk.
    A teszt repülések többsége GPS magasságméréssel történt, azzal (annak ellenére hogy a GPS magasság sokkal pontatlanabb) ilyen jellegű probléma nem volt, ami azzal magyarázható, hogy magán a GPS modulon belül eleve erősen szűrik a magasság adatot.

    - Egy bug javítása, ami bizonyos esetekben elrontotta a körözést ha nem volt útvonalterv megadva.

    Középtávra a következőket tervezzük (kb. 1 hónap):

    - A magasság tartás módosítása.
    Jelenleg ha előírt magasság alatt van a robot akkor elsődlegesen magassági kormánnyal, ha felette, akkor gáz elvétellel korrigál. Ez olyan gépeknél amelyek gázadásra hajlamosak erősen felfelé húzni, oda vezethet hogy ciklikusan gázt ad, megemelkedik, majd gázelvétellel süllyed és ezt ismételgeti. Ez jelenleg is mérsékelhető a system settings paraméterekkel, de kód módosítással gyökerestől ki lehet küszöbölni.
    A tervezett módosítás lényege, hogy pluszos magasság esetén is a magassági kormánnyal korrigál bizonyos határig, és csak nagyobb plusz magasság esetén veszi le a gázt, csak akkor spórol az energiával ha annak már van is értelme.

    - Az Failsafe viselkedés módosítása túl erős szél esetén.
    Több elképzelést fontolgatunk. Egyik, hogy ha Failsafe-be kapcsol a robot, akkor megjegyzi a távolságot. A Failsafe miatt RtH-ba kapcsolva próbál hazajutni. Közben figyeli a távolságot, és ha bizonyos idő alatt ahelyett hogy csökkenne inkább növekszik az otthontól való távolság, inkább leveszi a gázt és leszáll mint hogy egyre messzebb sodródjon.
    Ez lehetőséget ad a pilótának a kézi vezetéssel való mentésre amíg reméli hogy meg tudja oldani a helyzetet, de ha feladja és kikapcsol, a gép nem tud sokkal messzebb sodródni.

    - Kisebb beépítési szög eltérések korrigálhatósága a PC programmal. (ha kissé ferde gépnél gondolná a robot hogy vízszintes)

    Ahogy az időnk engedi:
    - Fekete keretes betűk kirajzolása, hogy világos háttéren is olvasható legyen az OSD.
    - telemetria
    - a műhorizont pontosságának (és ezzel együtt a fordulók minőségének) javítása nagy szélben

  2. #2
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-04
    Hozzászólás
    1.658

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Ha a barometrikus szenzorra egy szivacsot kell ragasztani, ez is segíthet.

  3. #3
    Senior Member mcelek logója
    Csatlakozott
    08-10-26
    Hozzászólás
    3.045

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Idézet GPeti eredeti hozzászólása
    Ha a barometrikus szenzorra egy szivacsot kell ragasztani, ez is segíthet.
    A szivacs olyan, mint a sajt, van kis-és nagylyukú, lágy és kemény :-\

    A fejlesztések viszont nagyon jónak tűnnek. Talán segíthetünk is pl karekterrajzolás ???
    FPV, Skywalker; ThomasScherrer FF9; FrSky Taranis, GoPro3 Black on P1Bátraké a szerencse ;-)Styroman gépek

  4. #4
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-04
    Hozzászólás
    1.658

    Re:Fejlesztés, módosítás

    A mikrokopteren is szivacsot láttam hogy ne ugráljon a magasságtartás, a szivacs olyan mint egy "ellenállás"; nem szoktam butaságot írni.

  5. #5
    Senior Member mcelek logója
    Csatlakozott
    08-10-26
    Hozzászólás
    3.045

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Idézet GPeti eredeti hozzászólása
    A mikrokopteren is szivacsot láttam hogy ne ugráljon a magasságtartás, a szivacs olyan mint egy "ellenállás"; nem szoktam butaságot írni.
    Nem mondtam, hogy ez a megoldás rossz lenne, csak a "hardwear" sokféleségére próbáltam rávilágítani
    A programozással sok érdekesség megoldható, persze ehez semmennyit sem értek, de mmormota és csapatának szakértelme, valamint a rendelkezésre álló memóriállomány-chip, ami biztos elég, hogy még ennél is jobb legyen a C4S .
    FPV, Skywalker; ThomasScherrer FF9; FrSky Taranis, GoPro3 Black on P1Bátraké a szerencse ;-)Styroman gépek

  6. #6
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-04-11
    Hozzászólás
    2.732

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Idézet GPeti eredeti hozzászólása
    A mikrokopteren is szivacsot láttam hogy ne ugráljon a magasságtartás, a szivacs olyan mint egy "ellenállás"; nem szoktam butaságot írni.
    De most sikerült. (de azért megnevettettél) ;D
    MK-n 2 paramétert kell után állítani és már jó is.

  7. #7
    Senior Member
    Csatlakozott
    05-09-11
    Hozzászólás
    2.277

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Szivacsos trükköt régen mi is használtuk laborban, főleg amikor ilyen 1Pa-on belüli értékek között kellett különbséget tenni.

  8. #8
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-04-11
    Hozzászólás
    2.732

    Re:Fejlesztés, módosítás

    MK-ra nem kell semmiféle plusz szivacs és más okosság vagy trükk.
    Egyszerűen teszi a dolgát ahogyan kell neki.
    Ha nekem megy akkor bárkinek.
    Az is igaz hogy nem egy fakocka. ;D

  9. #9
    mmormota
    Guest

    Re:Fejlesztés, módosítás

    A firmware továbbfejlesztése során felvetődött egy kérdés, szívesen vennénk véleményeket...

    A magasság tartással többeknek volt gondjuk, azok a gépek amelyek hajlamosak felvágni az orrukat gáz adásra, hajlamosak voltak pumpáló gázzal repülni, szembeszélben pedig a cél magasság fölé emelkedni. Ezt mindenképpen javítani kell.
    Erre az az elképzelésünk, hogy kis többlet magasság (kevesebb mint +20m mondjuk) esetén a robot még nem próbál takarékoskodni az energiával, járatja a motort, de nyomja a gép orrát ha emelkedik. Ezzel a pumpálás és a szembe szélben emelkedés probléma megoldódik - a napokban le is teszteljük.

    Marad viszont a kérdés, hogy mit tegyen a gép, ha a többlet magasság nagyon nagy. Itt ellentétes szempontok vannak.
    Az világos, hogy a motort érdemes lekapcsolni, ne fogyjon az energia. De nyomja-e le a gép orrát, vagy hagyja siklani?

    Ha hagyja siklani, akkor takarékos az energiával, sokáig repkedhet. Viszont nem tartja az előírt magasságot ha emelést kap, termikben akármeddig felmehet.

    Ha lenyomja az orrát, akkor tartani fogja a magasságot, de nem takarékoskodik. "Ingyen" repülhetne esetleg km-eket, ehelyett lezúg az előírt magasságba és ott nekiáll motorozni.

    Szóba jöhet valami kompromisszom, pl.
    - az előírt magasság+20m alatt motorozik és a magasságival tartja a szintet, vagyis motorozás közben semmiképp nem emelkedik el az előírt magasságból
    - ha sokkal az előírt magasság felett van (pl. manuál módban felvitték, vagy az épp elhagyott WP magasabb volt mint az új) akkor leveszi a gázt és siklik
    - mivel ez azzal járhat hogy termik esetén nagyon magasra is felmehet tiszta siklásban, lenne egy megadható plafon magasság, ha ezt eléri, lenyomja az orrát, ennél magasabbra nem engedi a gépet. Ennek az lenne az értelme hogy általában energiatakarékos és siklik, de termikben azért nem engedi teljesen elszállni felfelé.

  10. #10

    Re:Fejlesztés, módosítás

    Ha magamból indulok ki, aki főleg WP repülésre fogom használni a robotot, akkor azt kell mondjam, hogy ha már egy WP- t megterveztem adott magasságokkal, akkor a gép repülje is azt be, akár többlet energia felhasználással.
    Természetesen valószínűleg én vagyok kevesebben, ezért mi lenne, ha az általad feltett 2 alternatívát egy kapcsoló/ beviteli mező/ miténtudom segítségével választani lehessen?


Oldal: 1 / 23 1234511 ... UtolsóUtolsó

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva