Gratulálok én is Szabolcs.
Megérkezett nekem is a Flytrex de bajom van vele.
Ezen a helyen ide ütök ahol be van karikázva.
Három file van mert háromszor kapcsoltam be.
![]()
Kiválasztok eggyet, mire ez jön vissza.
Vajon mi lehet a baj?
Na ez jó,gratula!smith_hun eredeti hozzászólása
![]()
HD FPV \\ DJI Digital FPV System ( AIR unit + camera + Digital Goggles V2 + Remote / V2 )
RadioMaster TX16S Carbon MAX Edition - TBS Crossfire - Fürkész -
HD Ground Station -
Gratulálok én is Szabolcs.
Megérkezett nekem is a Flytrex de bajom van vele.
Ezen a helyen ide ütök ahol be van karikázva.
Három file van mert háromszor kapcsoltam be.
![]()
Kiválasztok eggyet, mire ez jön vissza.
Vajon mi lehet a baj?
Gratulálok én is
Lehet meg érdemelne a cucc lassan egy külön topikot, mert nekem is rendelés alatt van.
Ez a flytrex szerver hibája. Ezzel te nem tudsz semmit sem tenni,a szerverüzemeltetőnek kell a hibát elhárítania. Valószínűleg egyszerre sokan töltötték fel az adataikat és a szerver nem bírta a terhelést,illetve egy hibás config módosítás is okozhat ilyen hibaüzenetet. Próbáld meg más időpontban.Artur H eredeti hozzászólása
Itt van a flytrex szerver: 107.20.134.221
IP address: 107.20.134.221
IP country code: US
IP address country: United States
IP address state: Virginia
IP address city: Ashburn
HD FPV \\ DJI Digital FPV System ( AIR unit + camera + Digital Goggles V2 + Remote / V2 )
RadioMaster TX16S Carbon MAX Edition - TBS Crossfire - Fürkész -
HD Ground Station -
Firefox-al, vagy Chrome-mal próbáltad az adat feltöltöltést?
Csatlakozom az új topik indítás ötlethez.
A legjobbakat!
Köszönöm a tanácsot Item és mpeter72, Chrome-mal müködött.
Valamint nyitottam topikot ahogy kértétek.
http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,155762.0.html
DJI Naza-M + RC assistant szoftverek használata:
Első lépésként a gyári user manual utasításait betartva telepítsük fel a típushoz, és operációs rendszerhez illő driver-t a PC-re.
Jelenleg a DJI csak két op.rendszerhez ad ki driver-t, ez a Windows, és a MacOS. A driver feltelepítése után telepítsük fel a gyártói oldalról leszedett Naza-M Assistant, és DJI Phantom RC Assistant szoftvereket. A telepítés során tartsuk be a lépéseket, ellenkező esetben nem biztos, hogy a szoftverek kommunikálni fognak a Phantommal, és/vagy a távirányítóval.
A Naza-M Assistant programmal tudjuk a Phantom beállításait megváltoztatni, finomítani, illetve pár funkciót ki/be kapcsolni. Ugyanebben a szoftverben van lehetőség a firmware frissítésre is, ha esetleg a DJI nem az elérhető legfrissebb firmware-el küldi a gépet.
A DJI Phantom RC Assistant programmal tudjuk a távirányítót kezelni, kalibrálni.
Ha sikerült nem sikerült jól a driver telepítése, akkor a PC nem fog kommunikálni a géppel. Ilyenkor a szoftver bal alsó sarkában lévő kis "LED"-ek vörösen, és sötétkéken láthatóak.
Az első vörös/zöld "LED" mutatja, hogy a PC-hez kapcsolódott a Phantom, a sötétkék/villogó világoskék "LED" pedig azt jelzi, hogy a szoftver kommunikál a gép vezérlőjével.
A Phantom-ot csak akkor tudjuk kezelni, ha mindkét "LED" aktív státuszban van:
Ezután a szoftver kezdőképén egy áttekintést kapunk a Phantom állapotáról:
Milyen adatokat is láthatunk:
Basic adatok:
- Mounting: ez mutatja, hogy a Naza-M vezérlő, és a GPS vevő milyen helyzetben van a gép közepéhez, súlypontjához képest.
- Aircraft: a multirotoros gép felépítését, és a motorok számát mutatja a beállítások szerint.
- RC: a gépünkbe szerelt RC vevőegység éppen aktuális típusát mutatja.
- Gain: az irányítók programban beállított érzékenységeit mutatja.
- Channel monitor: a vezérlők kiosztását és pillanatnyi helyzetét mutatja (a távirányítónak bekapcsolva kell lennie hozzá).
Advanced adatok:
- Motor: a motorok beállításait mutatja.
- F/S: fail-safe beállítások.
- IOC: Intelligent Orientation Control vezérlés állapota.
- Gimbal: a kameratartó vezérlés állapota.
- Voltage: az akkufigyelés állapota, mutatja az aktiválását, és az aktuális paramétereket.
Basic beállítások:
- Aircraft:
Itt állíthatjuk be a multikopter típusát, és a motorok elhelyezkedését. Ugyanitt az ablak alján megtalálható a "Motor test" gomb. Megnyomva a következő ablak ugrik fel:
Itt ellenőrizhetjük a motorok működését. A motorok gombjaira rányomva a szoftver megpörgeti a motort pár fordulatot. Ha minden jól megy, a motor pár kört megtesz, majd megáll.
- Mounting:
Itt adhatjuk meg a Naza-M egység, valamint a GPS helyzetét a test középpontjához képest. A vezérlőt próbáljuk meg minél jobban középre elhelyezni, és a jobb alsó sarokban lévő mezőkben megadhatjuk, hogy a GPS vevő milyen messze van a vezérlőtől. Ennek a gyári Phantom esetében elvileg nincs sok jelentősége, de egyedi épített gépek esetében már meg kell "mutatni" a vezérlőnek, hogy a GPS vevőhöz képest hol van a gép közepe.
- RC:
1. Receiver type:
a vevőegység típusát lehet beállítani, ha esetleg a gyári vezérlőket kicseréljük. A bal oldalon pedig némi segítséget kaphatunk a különböző vevők szervó-kábel bekötéseihez.
2. Receiver Advanced Protection:
itt kapcsolhatjuk be, hogy a vevő mit csináljon, ha az irányító jelben zavar keletkezik. Úgy tűnik ez egy plusz védelem a gép irányításához. A lényege, hogy a rendszer figyeli a vett rádiójelet. Ha ebben abnormális jelenséget, utasítást érzékel, akkor automatikusan Fail-Safe funkcióra vált, és a Fali-Safe beállítások szerint jár el a rendszer.
Mik lehetnek abnormális jelenségek, utasítások?
A gyártó szerint, ha a gép kirepül a rádiójel hatótávján kívülre (mert a repülési távolságoknál nagyobb távolság van beállítva, mint a távirányító hatótávja), akkor a gép érzékeli, hogy a jel elveszett/megszakadt, és automatikusan F/S módba vált.
Ugyanígy abnormális utasításnak érzékeli, ha akármelyik irányító folyamatosan 20 másodpercig ugyanazt az utasítást adja...ilyenkor a gép ezt a távirányító meghibásodásának értékeli, és megáll a levegőben 10 másodpercre. Ha a jelenség ugyanúgy fennáll, átvált F/S módba. Ennek akkor látjuk "kárát", ha videózáskor a függőleges tengely körül nagyon lassan fordulunk körbe. Ilyenkor a gép kb. 8-10 sec alatt tesz meg 120 fokot (irányítástól függően), és forgás közben megtorpanhat. Ebben az esetben a karok finom mozgatása után a gép érzékeli az irányítók új utasításait, és picit rándítva magán folytatja a manővert.
A másik jelenség lehet, ha olyan rádiójel közelében repül a gép, ami elnyomja az irányító jelét. Sajnos a rádiózásban előfordulhat az a jelenség, hogy hiába más frekvencián üzemel a két rendszer, az erősebb jel elnyomhatja (konyhanyelven mondva áthallatszik az adás) az irányítás jelét. Ilyenkor a gép ugyanúgy zavarként érzékeli a jelenséget, és ha huzamosabb ideig fennáll, F/S módba vált.
Ezzel a beállítással elvileg csökkenthetjük a "FLY AWAY" esélyét.
3. Command Sticks Calibration:
Itt állíthatjuk be a távirányító karjainak a mozgáshatárát. Ha a középálláshoz képest a nyilak önmaguktól ugrálnak picit oldalra, kalibrálás szükséges. A kalibráció során mindegyik kart mozgassuk meg az ütközőpontokig körkörös mozgással párszor. Ezután engedjük vissza őket középső állásba, és ha egyik vezérlő sem ugrál, akkor jóváhagyhatjuk a kalibrálást. Ezután a főablakban ellenőrizhetjük a karok mozgását. Elvileg akkor lett jó, ha az egyik irányba mozgatva a többi irány nem mozog.
4. Sticks Monitor:
A távirányító funkciókapcsolónak a beállítását mutatja, illetve itt tudjuk kalibrálni is a helyzetüket, funkciójukat.
X1: a gimbal-t dőlését manuálisan vezérlő potméter kapcsolója.
X2: (távírányító bal felső "S2" kapcsolója) az IOC repülési mód háromállású kapcsolója.
5. Control mode switch:
U: (távirányító jobb felső "S1" kapcsolója) a repülés mód kiválasztásának a kapcsolója. A kapcsoló legfelső állása a GPS ATTi mód
a középső állása az ATTi mód
Az alsó állása pedig a felhasználó által kiválasztott repülési módot állíthatjuk be:
- manual: korlátozás nélküli kézi vezérlés (csak rutinos repülőknek ajánlott a használata)
- ATTi: magasságtartós kézi vezérlés
- Failsafe: a szoftverben beállított failsafe beállítások aktiválása
- Gain:
Itt állíthatjuk be, hogy a távirányító milyen érzékenységű jelet küldjön a gépnek. Külön állíthatjuk be a GPS ATTi módhoz, és a sima ATTi módhoz.
Nagyon nem létezik általánosan elfogadott érték, mindenki magának szokta kikísérletezni a megfelelő beállítást.
Advanced beállítások:
- Motor:
Itt van lehetőség a motorok működésének a beállítására.
1. Motor idle speed: itt kiválaszthatjuk, hogy a motorok beindítása után milyen sebességgel forogjanak a rotorok. Ajánlott a gyári beállításon hagyni.
Azoknak a pilótáknak, akiknek a gépe alacsony gázálláson száll fel, lejjebb kell állítani az értéket, nehogy aktiválás után egyből felemelkedjen a gép.
2. Cut of type: itt állíthatjuk be a motorok indítási módját.
Immediately: azonnali motorindítást tesz lehetővé. Bármilyen irányítási mód esetén, ha a gázkart 10% fölé toljuk, a motorok beindulnak. Ha a gázkar 10% alá kerül, a motorok azonnal leállnak. A motorok leállítása után, ha 5 másodpercig ismét 10% fölé kerül a gázkar, a motorok újraindulnak, illetve az újraindítás után, ha 3 másodpercig 10% alá kerül a gázkar, a motorok újra leállnak.
Intelligent: bármelyik irányítási mód esetén, ha mindkét irányítókart egyszerre lefelé balra, vagy középre, vagy jobbra húzzuk le, a motorok beindulnak. Leszállás után bármelyik irányítót 3 másodpercig lefelé húzva a motorok leállnak. A motorok indítása után a rendszer leállítja a motorokat újra, ha az alábbiak történnek:
- a motorindítás után 3 másodpercen belül nem mozgatjuk a gázkart,
- a gázkar 10% alá kerül, és a gép leszállt,
- a gép dőlése 70 foknál nagyobb lesz, és a gázkar 10% alatt van (földön borulás esetén jön jól).
- F/S:
A gép failsafe beállítása. kiválaszthatjuk, hogy a F/S aktiválása esetén mit tegyen a gép. A failsafe aktiválása esetén a gép helyben lebeg pár másodpercig, hogy ellenőrizze nem félrekapcsolás történt. Kb. 10 másodperc múlva végrehajtja a beállított feladatot.
1. Landing: az aktiválás után a gép lebegni kezd, majd leteszi magát a földre finoman.
2. Go-Home and landing: Az aktiválása esetén a gép hazarepül a Home Point fölé és, és szép finoman leteszi a gépet. Ezt két módon hajthatja végre, az első esetben, ha a gép 20 méteres repülési magasság alatt van, felemelkedik 20 méterre, majd a Home point irányába fordul a gép orrával, és elindul haza. A második esetben, ha 20 méter feletti a repülési magasság, a gép hazafordul, és orral előre hazarepül.
Miután a gép elérte a Home Point koordinátáját, lebegni kezd, majd finoman ereszkedik. A gép 20 méter, 5 méter magasságban is lebeg kicsit, majd egyre lassabban folytatja az ereszkedést. Mindkét esetben miután sikeresen földet ért a gép, a rendszer leállítja a motorokat.
- IOC:
Intelligent Orientation Controll. A funkció használatához szükséges a stabil GPS vétel, és a felszállás előtt rögzített Home Point.
A funkció aktiválása esetén az S2-es kapcsolóval aktiválhatjuk az intelligens repülésvezérlést. Két módot használhatunk:
- Course lock
- Home Lock
1. Course Lock: Miután csatlakoztattuk az akkumulátort a géphez, és várjuk a rendszer bemelegedését, a gép rögzíti a saját elejének irányszögét. A felszállás után ezt veszi az előrefelé haladási iránynak. Felszállás után mindegy milyen irányban néz a gép orra, a karokat mozgatva a gép a beállított irányszög felé fog egyenesen repülni, és oldalazni.
2. Home Lock: a felszállás előtt a gép rögzíti a Home Point-ot. Amikor ezt a funkciót aktiváljuk, és az irányítókart magunk felé húzzuk, a gép a legrövidebb úton hazarepül a Home Point felé. Ilyenkor a gépünk orra ugyanoda néz végig hazafelé jövet, ahová nézett, amikor aktiváltuk a funkciót. A gépünk hazarepül egyenesen a Home point 10 méteres határába, majd ott automatikusan Course Lock repülési módra vált.
Az IOC repülési módok esetében lehetőség van a Home Point (és ezzel együtt a gép orrának új irányszögét) megváltoztatására, de óvatosan tegyük, mert a gép megváltozott orientációja, és a magasabban lévő Home Point meglepetéseket okozhat!
- Gimbal:
A gyári kameratartó vezérlését aktiválhatjuk, illetve személyre szabhatjuk. Az aktiválás után beállíthatjuk, hogy a gimbal meddig térjen ki, illetve a reakcióidejét is beállíthatjuk. Ha az "ACG" túl nagy értékre van állítva, előfordulhat, hogy a gimbal rezegni kezd a mozgási irányba.
- Voltage:
Az aktiválása esetén a Phantom figyelni fogja az akku feszültségét. Beállíthatjuk, hogy a gépünk milyen akkut használ 2S-6S lipo akkuig. Figyeljünk arra, hogy a Phantom-ok csak 3S (11,1V-os) lipo akkuval üzemelnek!! Ennél nagyobb akku használata esetén a Phantom ESC-i kiéghetnek, és a gép lezuhan.
1. Battery: mutatja a csatlakoztatott akku pillanatnyi feszültségét, illetve teljesen feltöltött akku esetén lehetőség van kalibrálni a gépet, hogy megjegyezze az akku feszültségét, mint 100%-os értéket. Ebben az esetben repüléskor ezt veszi alapul, amikor figyeli az akku feszültségét.
2. First level protection: két értéket állíthatunk be, az egyik egy terhelés nélküli akkufeszültség (lebeg a gép, vagy finoman repül), illetve egy terheléskori értéket (nagy sebességgel repül, vagy erőteljesen emelkedik). Amikor a rendszer érzékeli valamelyik érték elérését, a rendszer a gép hátulján lévő LED-et vörösen villantja fel.
3. Second level protection: az itt beállított értékek elérésekor a gép folyamatos vörös fénnyel villogtatja a hátsó LED-et, miközben ereszkedni kezd. Ereszkedés közben lehetőség van a süllyedés mértékét gázadással csökkenteni, ezzel is mérsékelve a földet érés erejét. Ez a lehetőség addig tart, amíg az akkuban van annyi kapacitás (akkufigyelés beállítástól függetlenül), hogy gép repülni tudjon.
Figyeljünk arra, hogy ha túl alacsony értékeket állítunk be, nem marad tartalék az akkuban, illetve könnyen túlmeríthetjük az akkut, ami csökkenti az élettartamát, tönkreteheti a cellákat, vagy extrém esetben az akku kigyulladását is okozhatja...tehát csak óvatosan!
- Limits:
Itt állíthatjuk be, hogy a Phantom milyen messzire repülhet és milyen magasra emelkedhet.
A gyári beállítás mindkét esetben 2000 méter.
Fontos:
1. A maximális magasság működik GPS, és ATTi módban is, a maximális távolság pedig csak GPS módban, ha 6 vagy több műholdat érzékel a gép a helyzetének kiszámolására.
2. Amikor a gép kirepül a limiteken, irányítható marad, kivéve "FLYAWAY" esetén.
3. Ha az irányítási módot visszakapcsoljuk GPS módba, és a gép kívül van a maximális távolság határán, a gép visszarepül a határon belülre.
4. A Failsafe és GroundStation működése nem befolyásolja a repülési limiteket.
Tools:
Ebben az ablakban ellenőrizhetjük az érzékelők helyes működését. Ellenőrizhetjük a giroszkóp, a gyorsulásmérő, és az iránytű működését. Ha túl nagy hibahatárral dolgoznak, akkor ugyanitt tudjuk őket kalibrálni is. Hibás működés esetén az esetek többségében elegendő a "basic calibration", de ha ez sem oldja meg a problémát, az "advanced calibration" móddal is próbálkozhatunk. Ügyeljünk arra, hogy ez a kalibráció nem egyezik meg a felszállás előtti iránytű-kalibrálással, nem helyettesíti azt!! Ügyeljünk arra is, hogy amennyiben kalibráció szükséges, először mindig a "basic calibration"-t használjuk! Az advanced calibration az utolsó lehetőség csak, hogy az érzékelőket be lehessen állítani!
Lehetőségünk van a beállításainkat lementeni, visszatölteni, és a gyári beállításokra visszaállítani.
Upgrade:
Ebben a szekcióban upgrade-elhetjük a Phantom vezérlőjét, a GPS vezérlőjét, és a távirányító vezérlőjét is (bár ezt inkább az RC Assistant programból tegyük meg).
Az Assistant szoftver ellenőrzi, hogy elérhető-e számunkra új frissítés. Ha igen, elég csak annyit tennünk, hogy a frissítésre kattintunk, és követjük az utasításokat. Ha minden jól ment, akkor gond nélkül települ a frissítés. Ha gond merülne fel a frissítés során, lapozzuk fel a user manual-t, és járjunk el az ott leírtak szerint, vagy kérjük tapasztalt modellező segítségét!!
Info:
Ebben az ablakban van lehetőségünk (szükség esetén) az Assistant programot frissíteni, a felhasználói fiókot váltani, és másik Phantom szériaszámot regisztrálni.
DJI RC Assistant szoftver használata:
Miután telepítettük a driver-t, és a microUSB-t a távirányító megfelelő csatlakozójába (sajnos pl. az én microUSB foglalatom a távirányító alaplapjára van helyezve, és nincs a testen kívülre kivezetve. Így minden csatlakoztatáshoz szét kell nyitni a távirányítót),
lehetőségünk van beállítani a távirányítót, illetve frissíthetjük a távirányító firmware-jét.
A program elindítása után az alábbi ablak fogad minket:
Itt beállíthatjuk, hogy a távirányító milyen módban üzemeljen. A fenti képen a Mode1 látható. Ugyanebben az ablakban lehetőség van az irányítást kalibrálni is a Phantom csatlakoztatása nélkül is.
Az alábbi képen láthatjuk a Mode2 beállításokat:
Az infó fülre kattintva láthatjuk a szoftver adatait, és a távirányító firmware verzióját. A frimware frissítést a Naza-M frimware frissítéshez hasonlóan kell végrehajtani. Ha minden jól megy, a frissítés gond nélkül lezajlik.
FIGYELEM! Jelen leírás nem terjed ki a NAZA-M V2 minden funkciójára, csak arra szolgál, hogy remélhetőleg biztonságosan tudd üzembe helyezni a Phantom multikoptered! Minden olyan beállítás megváltoztatása, amit ismeretlenül hajtasz végre azt eredményezheti, hogy a Phantom lezuhan, és megsérül, összetörik, vagy mások értékét, testi épségét veszélyezteti! Kérjük kellő körültekintéssel járj el, ha pedig valamit nem értesz, kérdezz bátran, szívesen segítenek a tapasztalt pilótatársak!!!
Sok sikert a használathoz, és örömteli repüléseket kívánunk a Phantom tulajdonosok táborában!
Kérek szépen egy moderátort/admint, hogy e topik első HSZ-ét valahol válassza ketté, hogy a Naza Assistant leírást második HSZ-nek be tudjam tenni...Sajnos egy HSZ-ben nem lehet több, mint 20000 karakter, és ezzel együtt már túl is léptem...
Köszönöm szépen!
Ez állati! Nagyon köszi a hasznos infókat. ;D ;D ;D
Ma le tudtam tesztelni az FC40 kamera wifi-hatótávot...a legfőbb tapasztalat: szükséges a kamera és a mobil között a szinte akadálymentes rálátás.
A teszt során csak azt figyeltem a mobilomon (Galaxy S3), hogy mikor kezd el megállni a kép. Amikor ez megtörtént, a gépet megállítottam, majd hazahoztam IOC repüléssel. A repülés magasság általában 75-85 méter volt.
![]()