Oldal: 152 / 153 ElsőElső ... 52102142148149150151152153 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1.511 - 1.520 (1521) összesen

Téma: vegyésznek vagy bárkinek

  1. #1511
    Moderátor vegyész logója
    Csatlakozott
    04-09-06
    Hely
    Kispest
    Telefon
    +36 70 886 0671
    Hozzászólás
    1.355
    Szia!
    Nem csak vékonyabb a termék az ecseteléssel készültnél, de könnyebb is, mert kevesebb benne a gyanta. A vákuum nagyságát mindig úgy állítjuk be, hogy a kívánt gyorsasággal haladjon a gyanta. Azért nem választunk túl nagy vákuumot, mert a gyantában lehetnek olyan illékony komponensek, amelyek felforrnak, és ezzel buborékok keletkeznek a termékben.
    A prepreg gyanták 85-160 fokon térhálósodnak. Ezen a hőmérsékleten nagyon kicsi lesz a viszkozitásuk, ezért nagyon jól terülnek. Létezik egy hibrid megoldás is: a termékkatalógusunk 6-7 oldalán találsz leírást egy gyantafilmről és egy szemipregről. A videotárban pedig láthatsz egy videót a használatukról.
    A gyantavezető háló tökéletesen vezeti a gyantát. Ha fóliás vákuumot használsz, akkor a gyanta hidrosztatikai nyomása kibuggyosítja a fóliát. Ezért kell majdnem vízszintesre állítani a szerszámot. A vákuum eredményesen helyettesíthető a közlekedő edények elve alapján működő gyantabetöltővel. Ezzel lehet tökéletesen buborékmentesre készíteni a terméket akkor is, ha nem sikerült tökéletesen hibamentesre fóliázni a terméket. Ha több lépcsőben rakod fel a szövetet, akkor ezzel csak a gyantafelhasználást és persze a súlyt növeled. Gyantaforgalmazóként persze csak támogatni tudom ezt a megoldást. Szilárd kötést akkor kapsz, ha az előző réteg még ragad. Ezzel együtt ez nem jó megoldás. Ezt akkor alkalmazzuk, ha annyira vastag réteget szeretnénk, ami egy ütemben felhordva már túlmelegedést okozna. 3-5 mm-t simán fel lehet vinni egyszerre. Ennél nagyobb vastagság esetén is inkább lassúbb gyantát érdemes választani.
    A termék elég szilárdnak látszik, nem várható törés, de komoly lehajlás igen. Mindenesetre a használatba vétel előtt hőkezelni kell az adott gyantához megadott javaslat szerint.

    Üdv
    A dzsungelben minden ehető. Te is. http://poly-matrix.hu/

  2. #1512
    Junior Member
    Csatlakozott
    14-05-19
    Hozzászólás
    10
    Szia! Azért gondoltam két menetben készíteni a csövet, mert az alsó fele zsák vagy sávoly, a felső fele meg unidirekciósból készülne a szilárdság növelése céljából. A probléma az, hogy nem tudnám a második réteget rátekerni az elsőre.. legalábbis még nem jöttem rá hogyan lehetne. Esetleg előre leheletvékonyan valamilyen rugalmas ragasztóval egy vékony vonalban egymáshozragasztani..? . Az első fele az összeroppanást lenne hivatott meggátolni, az unidirekciós pedig a szövethez képest a szálak egymás közti "ide-oda hajlások" okozta flexibilitást/nyúlást csökkentené. Erről mi a véleményed? Egyébként van tapasztalat arról, hogy mennyivel merevebb egy sávoly a zsákhoz képest, esetleg unidirekcióssal kombinálva (megfelelő irányban)?
    Köszönöm, Péter

  3. #1513
    Moderátor vegyész logója
    Csatlakozott
    04-09-06
    Hely
    Kispest
    Telefon
    +36 70 886 0671
    Hozzászólás
    1.355
    Szia!

    Létezik egy vákuumragasztó spray nevű anyag. Ez tulajdonképpen egy latex oldószerben. Ha ezt rászórod a felületre, akkor az 10-15 másodperc alatt nagyon ragadóssá válik. Két hátránya van:

    1.) Csak nagyon óvatosan és kis mennyiségben szabad használni, mert azokhoz a helyekhez, amelyeket bevon, már nem tud tapadni a gyanta. Az internetes videókat a gyártók teszik fel, tehát szórják vastagon. Ez kimondottan káros, kevesebbet kell felszórni, mintha festés előtt ködölnél. (Írom ezt annak ellenére, hogy mi is forgalmazzuk.)

    2.) Annyira kevés kell belőle, hogy Neked nem érdemes megvenni. (Ld. előző pont.)


    Van áthidaló megoldás is. Egy vékony maszkoló szalaggal ragaszd az új réteget az előzőhöz. A szerkezetben marad idegen anyagként, de nem okoz sem esztétikai, sem mechanikai problémát.

    A zsák, vagy sávoly szövet helyett gondolkozhatnál biaxiálisban is. Ebben a hosszirányhoz képest +/- 45 fokban állnak a szálak. Nem tudom, hogy mi a cél, de ezt a szövetet szoktam ajánlani akkor is, ha vékonyabbra esztergált fegyvercsöveket akarnak kívülről megerősíteni. (Ezek speciális céllövő fegyverek, ahol a cső eredetileg nagyon vastag - és nehéz - ezért így könnyítik, miközben továbbra is megvédik a csövet a lövés közbeni átmeneti deformációtól.)


    Üdv.
    A dzsungelben minden ehető. Te is. http://poly-matrix.hu/

  4. #1514
    Junior Member
    Csatlakozott
    14-05-19
    Hozzászólás
    10
    Szia! Volt már a kezemben biax szövet, de az elég vastag/merev, lehet, hogy bajban lennék a viszonylag vékony keresztmetszetre való feltekerésekor.
    Másik dolog.. régebben az Alvinplastnál láttam habosodó epoxit.. érdekes anyag.. milyenek a fizikai jellemzői, gondolok tömegre, szilárdságra. Összehasonlítva airex/herex/divinycell habokkal mik az előnyei, hátrányai? Megszilárdult anyagot mennyire fogja meg egy másik réteg normál epoxi ha rá akarok rakni némi szövetet?
    Üdv Péter

  5. #1515
    Moderátor vegyész logója
    Csatlakozott
    04-09-06
    Hely
    Kispest
    Telefon
    +36 70 886 0671
    Hozzászólás
    1.355
    Szia!

    Különböző vastagságú biax-ok vannak, de a vastagok is jól tekerhetők, mert ezek mind tűzött szövetek és a tűzésben a szálak el tudnak csúszni. Emiatt tetszőleges alakúra formázhatók már a felhelyezés előtt és ezt a formát őrzik is.

    A habosodó epoxit már mi forgalmazzuk. 170, 250, 400 és 600 kg/m3 testsűrűségűek. A mechanikai tulajdonságaik jók, de hőkezelést igényelnek. Egy napig kell szobahőmérsékleten tartani, utána 4 óra 60 fok. Ennek hiányában gyenge és morzsálódó lesz. Vezető szárnyat szoktak úgy karbonnal bevonni, hogy az elkészült termékre rácsavarják a begyantázott karbon szövetet, beteszik egy az eredetinél kicsit nagyobb hőálló szerszámba, majd 110 fokra melegítik. ezen a hőmérsékleten a hab megpuhul, a szerkezetében bezárt levegő megduzzad és szépen kifeszül a felületén a szénszövet. Lehet magas hőállóságú térhálósítóval is társítani, de ott ez az utólagos duzzasztás nem működik. Az Audi R8 hátsó rácsa öt centire van az iker leömlőktől. Ezeken 167 fok maximális felszíni hőmérsékletet mértünk. Ezért kellett ezeket rácsokat hőálló habosodó epoxival készíteni, de az első rácsokat és a hátsó szárnyat már normál rendszerrel készítették.

    Nem célszerű nagy hajlításnak kitett termékekben használni, viszont kiváló ragasztó. Talán túl kiváló is. Ezalatt azt kell érteni, hogy még a formaleválasztózott felületeken is képes megtapadni.

    Üdv
    A dzsungelben minden ehető. Te is. http://poly-matrix.hu/

  6. #1516
    Senior Member
    Csatlakozott
    07-07-28
    Hozzászólás
    424
    Sziasztok

    Segítségteket kérném.
    3D nyomtatott PLA vékonyfalu üreges testet szeretnék utókezelni. Minél simább felületet szeretnék kapni és egy kicsit strapabiróbbá varázsolni. (Repülö orrburkolatról van szó)
    Találtam a neten egy XTC-3D nevü anyagot. ( https://www.3djake.hu/smooth-on/xtc-3d-epoxidgyanta )
    Kérdésem az lenne, hogy szerintitek ha egy 50g/m2-es üvegszövetet ezzel az anyaggal felviszek az segít a helyzeten, hogy a PLA ne legyen olyan rideg és törjön azonnal?
    Esetleg van valami másik alternatíva amivel a PLA müanyagot utólag jól lehet kezelni?
    ( És festhetö is legyen persze)


    Segítséget elöre is köszönöm

  7. #1517
    Moderátor vegyész logója
    Csatlakozott
    04-09-06
    Hely
    Kispest
    Telefon
    +36 70 886 0671
    Hozzászólás
    1.355
    Szervusz!

    A PLA (Poli-LaktAcid - politejsav) az olcsóbb 3D nyomtatók alapanyaga. A természetben lebomlik. Ezért mindenképpen érdemes festeni. A felület simasága a beállított felbontástól függ; általában 0,1-0,2 mm.

    Ez a meglehetősen drága epoxi a bemélyedések kitöltésére szolgál és nem az üvegszövet laminálására van kitalálva. Bármelyik epoxi megtapad a PLA-n, ennek a viszkozitása nagy, ezért viszonylag sima bevonatot hoz létre, de cserébe rosszul impregnálja az üvegszövetet.

    Valamennyi epoxi jól festhető, de mindegyiket érdemes előzőleg megcsiszolni és portalanítani.

    A nyomtatott felületet lehet oldószerrel áttörölve is simítani. A legjobb oldószerek erre a célra a kloroform és a tetrahidrofurán. Mindkettő mérgező, tehát óvatosan kell használni. A felszín csiszolása a 3D nyomtatott darabok esetében nem használható, mert anyagtakarékossági és technikai okoból nagyon vékony fallal készülnek, amit könnyű átcsiszolni.

    Én egy lamináló (kis viszkozitású) epoxi gyantát használnék az első rétegben tixotropizálva. A második réteg lehetne a vékony üvegszövettel alkalmazott lamináló gyanta. Utána csiszolás, portalanítás és festés.

    Üdv
    A dzsungelben minden ehető. Te is. http://poly-matrix.hu/

  8. #1518
    Senior Member distvan52 logója
    Csatlakozott
    09-11-24
    Telefon
    06706030193
    Hozzászólás
    554
    Szia Megtudnád mondani a MR 3010- a MH3124 gyanta keverési arányát.

  9. #1519
    Senior Member distvan52 logója
    Csatlakozott
    09-11-24
    Telefon
    06706030193
    Hozzászólás
    554
    Kérdezném még mennyi fazékidőre számíthatok.

  10. #1520
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-10-13
    Hely
    Kecskemét
    Hozzászólás
    2.656
    Idézet 82_András eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok

    Segítségteket kérném.
    3D nyomtatott PLA vékonyfalu üreges testet szeretnék utókezelni. Minél simább felületet szeretnék kapni és egy kicsit strapabiróbbá varázsolni. (Repülö orrburkolatról van szó)
    Találtam a neten egy XTC-3D nevü anyagot. ( https://www.3djake.hu/smooth-on/xtc-3d-epoxidgyanta )
    Kérdésem az lenne, hogy szerintitek ha egy 50g/m2-es üvegszövetet ezzel az anyaggal felviszek az segít a helyzeten, hogy a PLA ne legyen olyan rideg és törjön azonnal?
    Esetleg van valami másik alternatíva amivel a PLA müanyagot utólag jól lehet kezelni?
    ( És festhetö is legyen persze)


    Segítséget elöre is köszönöm
    Milyen jó ötlet a 3D nyomtatott repalkatrész! Eszembe nem jutott volna, pedig épp' motorburkolatot kell készítenem.
    Hol lehet ilyen alkatrészeket nyomtattatni?

    Köszi
    "Könnyű, erős, olcsó.
    Kettőt választhatsz."

Oldal: 152 / 153 ElsőElső ... 52102142148149150151152153 UtolsóUtolsó

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva