Oldal: 1 / 23 1234511 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (229) összesen

Téma: Habszárny vágás

  1. #1
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Hello.
    Most kezdtem el modellezni, és elakadtam egy modell szárnyának kivágásával.Sajnos csak selejtet tudok gyártani(túl a 4. garniturán), és komolyabb műhely berendezésére nincs lehetőségem.Az lenne a kérdésem, hogy lenne e vállalkozó aki elkészítené nekem a habot(csak a habot).Természetesen nem ingyen kérem!! A dxf file a plans.rcmodell.hu oldalon van, és insomniac a neve. És valszeg 2 db kellene.
    Előre is köszönöm.
    Üdv Roland
    ps: ha lenne ajánlat az jöhet akár magánban is.

  2. #2

    Habszárny vágás

    Roland,
    időhiány az oka, vagy hogy lelkileg eltikkadtál?
    Ha az utóbbi, ideírhatnád hogy mi a baj, mi nem sikerült. Az elején vannak eszelős szivatások habvágásnál, de úrrá lehet lenni rajtuk. Viszont tudni kéne, mivel és hogyan csináltad.

  3. #3
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Hello
    Az interneten nézegettem dolgokat, és megpróbáltam megcsinálni őket egyszerübben.Gyártottam egy afféle "hegedű vonót", benne a cekasszal.Megcsináltam nyáklemezből a profilokat, felragasztottam, és sajnos préselés nélkül kivágtam.Kb 10 perc múlva olyan kajla lett, hogy..... Meg a felülete sem lett vmi frankó.
    Aztán láttam egy asztalt, dupla hurral, stb-vel.Ahhoz viszont már műhely kellene.Sajnos az pedig panellakásban nincsen :cry:
    Üdv Roland

  4. #4

    Habszárny vágás

    Nem a dupla húron múlik.
    A vágókeret legyen derékszögú, stabil, erős. Fülescsavarral feszítheted a zsinórt, hidegen szépen pengjen, ne lógjon be 2-5cm-nél többet még melegen sem. A húr anyaga lehet (egyesek szerint) citerahúr -nem próbáltam - vagy konstantán huzal.
    Hőfok: fontos, hogy vágjon, de ne olvasszon, ne sisteregjen, és így ne csináljon ronda üregeket ha 1 pillanatra megtorpansz.
    Vágáskor kell préselni, de nem 40-50kg-al. Elég ha sík marad és nem mászik el a nyomásra.
    A bordákat be kell arányosan számozni és mindig belépőtől indulva lehetőleg kétszemélyes stílusban előadva kivágni, egyszerre belépve-kilépve.
    Borda: nyáklemez ok, de polírozd fel nagyon simára, és kend be vékonyan motorolajjal hogy ne ugráljon a szál.
    A szárnymag elhajlik? gondolom kékhabból vágtad. Ez normális, ennek oka, hogy nem síkoztad le a habot. Normálisan le szokás belőle vágni alul-felül 3-3 mm-t a táblából mert az tömörebb és feszültség keletkezik benne.
    :arrow:

  5. #5
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-02-12
    Hozzászólás
    355

    Habszárny vágás

    Javaslom, hogy a bemelegesés után feszíts még a vágószálon, de ne felejts el visszaengedni mielőtt az áramot lekapcsolod. Így nem fog lógni.

    Én citerahúrt használok, nekem bevált.

  6. #6
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Köszi.Gondolom nézted, hogy ez egy delta gépezet.
    Ilyenkor nem célszerübb kikötni a vágót, a belépő-kilépő él meghosszabításának metszéspontjába(jó mondat lett ).
    Csak hogy mindenhol egyenletesen menjen a szál?
    Köszi.
    Üdv Roland

  7. #7

    Habszárny vágás

    kikötés: ha elég nagy az asztalod és garantálni tudod a távolságokat egymástól, akkor igen.

  8. #8
    Moderátor
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hozzászólás
    1.962

    Habszárny vágás

    Citerahúr.

    Én próbálgattam sokmindent. Sokáig kinlódtam konstantán huzallal, de még egy másik fórumon kaptam a tippet a citerahúrra. Ey egy minőségi ugrás! Bátran próbálhatjátok!


    Tapasztalatom szerint, ha sík a munkalap és gey kicsit leterheled a habot, akkor nem vetemedik vágás után. Nekem a leterhelésre, erre a célra gyártott toroid trafóim vannk Pontosabban van pár toroidom és azokat használom.

    Nagyon fontos a fűtőáram! Ha kevés, akkor lassan, vagy egyáltalán nem vág. Ha túl nagy, akkor meg annyi hőt termel, hogy barázdákat olvaszt a habba, ha nem egyenletesen húzod. Ha még nagyobb az áram, akkor meg elszakad a húr. Én általában 1,5-1,7 A-t állítok be.
    Skype: fuhur_hu

  9. #9
    Administrator Dudkin logója
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hely
    Mount Vernon, New York
    Hozzászólás
    2.200

    Habszárny vágás

    Idézet fuhur eredeti hozzászólása
    Citerahúr.
    Ha még nagyobb az áram, akkor meg elszakad a húr. Én általában 1,5-1,7 A-t állítok be.
    Hany volton koveted ezt el? melyik hang jon be a legjobban?

    Udv ud

  10. #10
    Moderátor
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hozzászólás
    1.962

    Habszárny vágás

    Sajna már rég vágtam, de ma este megnézem és akkor beszámolok.

    Ami tuti, hogy nekem egy stabilizált tápom van (saját építés 0-30V, max. 3A) és addig növelem a feszt, míg a 1,5-1,7 A-t el nem éri az áram.

    Mivel a hő az áramtól négyzetesen függ, gyakorlatilag minden huzalra (rövid, hosszú, vékony, vastag) igaz a kb. 1,5 A áram. A feszültség viszont erősen változó függően a huzal ellenálásától, ami végül a huzal anyagától, vastagságától, hosszától változik.
    Skype: fuhur_hu

Oldal: 1 / 23 1234511 ... UtolsóUtolsó

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva