Oldal: 3 / 23 ElsőElső 123456713 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (229) összesen

Téma: Habszárny vágás

  1. #21
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hozzászólás
    1.365

    Habszárny vágás

    Idézet z72 eredeti hozzászólása
    Zöld styrofoamot még nem láttam, csak a Herexet láttam ami zöld.

    Ha jól préseled a ragasztásnál a balsát akkor talán nem gond hogy hullá
    mos. Mennyire hullámos, szálírányal párhuzamosak a hullámok?

    http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php?t=59 olvashatsz a ragasztásról.
    Nem a legjobb dolog a hullamossag, de ha ragasztasnal preseled akkor kisimul az eddigi tapasztalataim szerint. Lagymanyosi hidnal levo praktikerben lattam styrodum (?) habot. Ennek a teteje es alja valami kemeny valami amit le lehet vagni es az alatta levo hab kemenyebbnek tunik mint a styrofoam. Ki kellene probalni. Kar hogy nem vettem a multkor.

  2. #22
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Hello
    Igen száliránnyal párhuzamosan hullámzik (2 hullám van benne).
    Lehet, hogy nem stryrofoam az a hab???
    Jellemzői: világos zöld szinü, a teteje és az alja be van "irdalva", hogy jobban tapadjon reá a felvitt anyag. Az egyéb jellemzői(tapintás utján) ua mint a styro.
    A ragasztással kapcsolatban: nem a habra ragasztás, hanem a két balsa lap összeragasztása élben érdekelne.
    Köszi.Üdv Roland

  3. #23
    Administrator Dudkin logója
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hely
    Mount Vernon, New York
    Hozzászólás
    2.200

    Habszárny vágás

    Ezt en a kovetkezokeppen lattam az okosoktol:

    osszecsciszolod a ket elet hogy pontosan illeszkedjen, majd a felso oldalat megragasztod az ellel parhuzamosan celluxal vegig a toldas menten. majd megforditod es felbehajtod a celluxnal, pillanatragasztoptval vegighuzod a dubla elet, majd osszecsukod amit csinaltal, ha megkotott a ragacs a cellux eltavolithato, es kesz..
    amire figyelj a szalirany nem mnd1. a belepovel es a kilepovel is parhuzamos szalazasunak kell lennie a balsanak, es kozepen kell illesztened a feluleteket.

    Udv ud

  4. #24
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-02-12
    Hozzászólás
    355

    Habszárny vágás

    Idézet dudkin eredeti hozzászólása
    Ezt en a kovetkezokeppen lattam az okosoktol:

    osszecsciszolod a ket elet hogy pontosan illeszkedjen, majd a felso oldalat megragasztod az ellel parhuzamosan celluxal vegig a toldas menten. majd megforditod es felbehajtod a celluxnal, pillanatragasztoptval vegighuzod a dubla elet, majd osszecsukod amit csinaltal, ha megkotott a ragacs a cellux eltavolithato, es kesz..
    amire figyelj a szalirany nem mnd1. a belepovel es a kilepovel is parhuzamos szalazasunak kell lennie a balsanak, es kozepen kell illesztened a feluleteket.
    Én is így csinálom, de az összecsiszolás nem az igazi. Nagyon nehéz pontosra csiszolni a két élet. Inkább egy tökéletesen egyenes vonalzó mentén vágd mindkét lapon az élt egy éles szikével sok gyenge nyomású vágással.

    Én a pillanatragasztót nem ajánlom inkább vegyél fehér faragasztót barkácsboltban (Palma fa express vagy mi). Ezt sokkal könnyebb letörölni amikor az összecsukás után kifolyik a hézagból és több időd is van dolgozni vele.

  5. #25
    Administrator Dudkin logója
    Csatlakozott
    03-02-10
    Hely
    Mount Vernon, New York
    Hozzászólás
    2.200

    Habszárny vágás

    Egen, nem rosz megoldas az a ragacs sem talan egy kicsit nehez
    egyebkent en vezersikot csinaltam multkor es ott a balsat vizzel higitott ponallal raktam fel a habra..

    Udv: Dud

  6. #26
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Az élek összeillesztésével kapcsolatban: nem lenne jobb, ha a két balsa csikot egymásra rakod( a vágásnál pl 3mm-es átlapolás), és a kettőt 1üt vágod? A kárpitosok is igy dolgoznak, mert ha mégis csak hibázol, akkor a hiba mindkét lapon ugyanakkora lesz.Igy lehet pl intarziázni is.
    Nem jó 5let??
    Roland

  7. #27

    Habszárny vágás

    Balsavágás: ahogy Roland írja, csak úgy érdemes.
    Hullám: nem javasolt, feszültség lesz benne, és 1-2 év után elrúgja magát (kivéve epoxival)
    Zöld hab: hupizöld? Ha igen, akkor ez olyan mint a roofmate, 35kg körül van köbmétere. Nekem ilyenből van az F3B modellem. Tűrhető 8)
    ps: roofmate-nél vigyázat, kb. 6-8 féle sűrűségben van. A DOW-nál meg kell érdeklődni. Nekem a Styrofoam IB bevált eddig (pinceszigetelésre gyártják). Van olyan kék hab, ami rugózik és harmatgyenge szar. Elég ritka, de épp most van a kezemben ilyen (nem tudom milyen alfaja a Dow-nak.)

  8. #28
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Hello. Egy kicsit "jobban" utánajártam ennek a citerahúros bulinak.Itt lennének az adatok:
    Citerahúrok
    3. hossz: 2.20 m Átmérő: 0.60 mm.
    5. hossz: 2.40 m Átmérő: 0.50 mm
    7. hossz: 2.30 m Átméro: 0.45 mm
    8. hossz: 2.60 m Átmérő: 0.40 mm
    9. hossz: 2.70 m Átmérő: 0.38 mm
    10. hossz: 2.80 m Átmérő: 0.35 mm
    12. hossz: 3.00 m Átmérő: 0.32 mm
    14. hossz: 3.20 m Átmérő: 0.30 mm!!!!
    16. hossz: 3.30 m Átmérő: 0.26 mm
    18. hossz: 3.40 m Átmérő: 0.25 mm
    20. hossz: 3.50 m Átmérő: 0.22 mm
    22. hossz: 3.80 m Átmérő: 0.21 mm
    24. hossz: 4.00 m Átmérő: 0.20 mm
    A 14-es nem túl vékony? Vagy ez ennyire erős?
    Én biztos a 0.60mm-est venném.A 0.3mm-es szinte meleg nélkül vág.Vagy nem? Ha van valakinek 5lete ill adata hogy melyik legyen irjon pls.
    Köszi.Üdv Roland
    ps: készül a new hegedűvonó

  9. #29
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-02-12
    Hozzászólás
    355

    Habszárny vágás

    Idézet Roland eredeti hozzászólása
    A 14-es nem túl vékony? Vagy ez ennyire erős?
    Én biztos a 0.60mm-est venném.A 0.3mm-es szinte meleg nélkül vág.Vagy nem? Ha van valakinek 5lete ill adata hogy melyik legyen irjon pls.
    Vegyél egy pár félét és csinálj próbavágásokat. Nagyon függ az egész az áramforrásodtól, a vágószál hosszától. Nem egy nagy összeg, és a maradékot másra is felhasználhatod.

  10. #30
    Senior Member
    Csatlakozott
    03-03-02
    Hozzászólás
    108

    Habszárny vágás

    Sziasztok
    Megcsináltam a vágó cuccot, (0-24v és 6-8A ). Vettem 14-es hurozatot.
    Mértem az áramot, és a következő vala: 1.5A-on éppen hogy meleg, nagyon lassan vág (szinte a húrból adódóan), az egyik!! szélén ahol a húr kilép repedezik az anyag.(mondjuk ez van 1,7-1,8A-on is).2,1-2,3A-on már lehet vele dolgozni,kb 10sec/cm, de lehet hogy egy kicsit ez már sok(ha megállok, egy picit "belekezd az anyagba").A "teszt-szárnyak" felülete a hurral párhuzamosan, enyhén hullámzó felületü lett.Ez most miért van??? Laza a húr, vagy rosszul húzom??
    Milyen melegnek kellene lennie(amikor frankón vág, nem tudom megfogni, és vágáskor enyhén érezni az anyag szagát).
    A húrra nem szoktatok vmit kenni, hogy jobban csússzon???
    Lassan meglesz az a szárny, csak móváron nincs már kék styro .
    Többet fogyasztok, mint egy pince.
    Előre is köszönöm.
    Üdv Roland.

Oldal: 3 / 23 ElsőElső 123456713 ... UtolsóUtolsó

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva