Oldal: 105 / 109 ElsőElső ... 55595101102103104105106107108109 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1.041 - 1.050 (1084) összesen

Téma: Teljes gőzzel előre!

  1. #1041
    Moderátor
    Csatlakozott
    04-01-06
    Hozzászólás
    5.395
    És mennyi a hajtókar és a tolattyú körhagyó elékelése?

    Üdv.: SRY

  2. #1042
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-16
    Hely
    Und
    Telefon
    06305811149
    Hozzászólás
    1.270
    Szia sry! Ott van a gond. Nézegettem a youtube-on, és az enyém túl hamar nyit. Nem tudom hogy pontosan mennyinek kell lenni. De már sokat javult. ( Az egyik henger). Két hernyócsavarral tudom rögzíteni a körhagyó tárcsát , csak az a baj hogy a persely alatt vannak és teljesen szét kell szedni érte hogy tudjam állítani. Meg tömítési gondok is vannak.

  3. #1043
    Moderátor
    Csatlakozott
    04-01-06
    Hozzászólás
    5.395
    Üdv.

    Ehhez kéne szerkeszteni egy vezérlési diagrammot. Igazából már a gép tervezését ezzel kellett volna kezdeni, de a gőzgépmodellezőkre nem túl jellemző, hogy ilyesmivel foglalkoznának :-) :-) :-) Ha kiszerkeszted a vezérlési diagrammot láthatóvá válnak a vezérlési szögek! Na meg a vezérlési aszinkronitások és hibák is. Ha a felvett vezérlési diagrammot összeveted az elméleti carnot körfolyamattal és csoda dolgok derülnek ki. Pl. a vezérlés siet, és a káros tér túl kicsi, akkor előkompresszió történik ami pontosan azt eredményezi ami a te gépeden is jelentkezett. Egyébként az előkompresszió bevett megoldás a káros tér okozta veszteségek csökkentésére, de óvatosan kell bánni vele, mert bajokat is okozhat.

    Üdv.: SRY

  4. #1044
    Senior Member kissgergő logója
    Csatlakozott
    14-08-24
    Hozzászólás
    235
    Kedves ksanyi
    Nem raknál fel pár képet a gépedről?

  5. #1045
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-16
    Hely
    Und
    Telefon
    06305811149
    Hozzászólás
    1.270
    Sziasztok! Megoldódni látszódik. " Túl nagy volt az előgyújtás"!
    Még csak levegővel próbálom, a kazán az még egy másik téma lesz. Képek később. Üdv ksanyi.

  6. #1046
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-16
    Hely
    Und
    Telefon
    06305811149
    Hozzászólás
    1.270
    Sziasztok! Kicsit döcög, kicsit sántikál, de elindult. Sajnos a tömítettséggel baj van. Túl sokat pocsékol. Ez csak egyirányba forog. Hiába akartam hogy hátra is menjen inkább elindul előre. Érdekes egy valami ez a gőzgép, rengeteg tanulni való van rajta. Ezt ilyen kicsibe nehéz tanulmányozni, ezért úgy döntöttem hogy megépítem nagyobban, úgy hogy minden kívülről könnyen állítható legyen. Szeretném látni hogy mit miért csinál ill
    miért nem csinál. Az ártándi tókupára remélem készen lesz. Feri bácsitól kaptam egy jó tenyérnyi 8mm vastag vörösréz lemezt. ( ezúton is köszönöm neki) . Csak azt nem tudom hogy a vörösréz megfelelő e tükörnek. Sry légyszíves ha van tapasztalatod oszd meg velem! Vagy alu sínem van , vagy ez. Tudom sárgaréz kellene de az sajnos nincs. Üdv ksanyi.

  7. #1047
    Moderátor
    Csatlakozott
    04-01-06
    Hozzászólás
    5.395
    Üdv.

    Pedig kellene az a sárgaréz de nagyon! Vagy öntöttvas, de azt inkább most ne maceráljuk. A tömítetlenséged hol jelentkezik? Merthogy vannak "tippek-trükkök" a tarsolyban ezekre a problémákra!

  8. #1048
    Senior Member
    Csatlakozott
    09-11-16
    Hely
    Und
    Telefon
    06305811149
    Hozzászólás
    1.270
    Szia sry! " A tömítetlenséged hol jelentkezik?" Sajnos mindenütt. Főleg a tükörnél ( átfúj a kiömlőbe), csatlakozóknál, tömszelencéknél stb.
    A tömszelencénél úgy begyűrte e teflon zsinórt hogy alig bírtam szétszedni. Szóval nem egy bevált konstrukció. ( Autó kerék szelepekből készültek) Hát csak ezt találtam sárgarezet. Szerintem az még egy kis bőrdarabbal megoldható lesz. Amit kaptam vörösrezet nem is 8-as 10-es. jó lenne elvinni egy öntődésnek hogy cserélje be sárgaréz lemezre. Akkor ne is próbáljam vörösrézzel? A kis tolattyúkat megtudtam csinálni sárgarézből 10 mm X 10 mm 15 mm. Abból is jobb lett volna egy kicsit szélesebb. ( kicsi a felület). Milyen jó lenne egy öntvényből kiöntött henger, amin meg van a tükör! Álmodik a nyomor. Na még ülök rajta egy pár napot. Üdv ksanyi.

  9. #1049
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-03-06
    Hozzászólás
    107
    Kedves Sanyi!

    Örülök, hogy megkaptad a vörösréz lemezt.
    Hid el nekem, hogy aa vörösréz tükörnek jobb mint a sárgaréz, ezt már Ártándon is megbeszéltük.
    Sajnálnám ha elcserélnéd és nem használnád fel.

    Üdv.feco 1

  10. #1050
    Moderátor
    Csatlakozott
    04-01-06
    Hozzászólás
    5.395
    T. Ksanyi!

    A tolattyútükör felcsiszolása nem egy ördöngősség, de el is lehet rontani. A látszólag illeszkedő és jól záró tolattyútükör is ereszt, tömítetlen. Akkor jó ha kis olajat teszel rá, derékszögben ráteszed a tükörre a hengerblokkot, elfordítod 90 fokkal (a szerelési irányba) és ekkor érezhetően odafogja a vákuum! Ha le akaros venni elég erősen kell húzni és cuppan a levételkor.

    Hogy lehet ezt elérni? Alapesetben kell egy teljesen sík hengerblokk illeszkedő felület és egy hasonlóan sík tolattyútükör. Ez azért macerás mert kész gépnél kell síknak lennie. Ez evidensnek tűnik , de a gyakorlatban nem szokott összejönni. A modellező alaposan megmunkálja , lesíkolja a felületeket alkatrész szinten majd összeállítja a gépet, megnézi ellenfényben, és hopp szép íves rés van a tolattyútükör és a hengerblokk között. Na ez hol lett elcseszve? Hát a forrasztásnál!! Pontosabban a parciális forrasztásnál. Vagy minden legyen szerelhető (csavaros) de ha forrasztott akkor az egészet fel kell melegíteni, nem csak a forrasztandó részt! Pl a henger végére forrasztassz egy fedelet, és nem az egész hengert melegíted mindenestül, csak a forrasztandó részt. Így hőfeszültség keletkezik és vetemedik az egész alkatrész. Alig pár századot, de ez elég ahhoz, hogy ne legyen jó!

    Ha megvannak a síkok akkor is még össze kell illesztő-csiszolni. Ez se ördöngősség. Kell egy üveglap, műszerolaj 800-1000-2000-es csiszolópapírok. Ráteszed a csiszolópapírt az üveglapra teszel rá műszerolajat és először a 800-as papíron tükrösre csiszolod a felületeket. Közepesen kell rányomni, és változtatni kell a nyomás (tartás) helyét. Nem szabad 8-asozva csiszolni csak szálrahúzva. A húzásirányok derékszögűek legyenek. Papírcsere az 1000-re, friss olaj és újra, majd a 2000-essel is. Ekkor már tükrös a felület, és jó is lesz. Gőztömör illesztést sikerült készíteni!

    Üdv.: SRY

Oldal: 105 / 109 ElsőElső ... 55595101102103104105106107108109 UtolsóUtolsó

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva