Eredmény: 1 - 9 (9) összesen

Téma: 3D nyomtatott váz burkolása

  1. #1
    Junior Member
    Csatlakozott
    18-05-31
    Hozzászólás
    3

    3D nyomtatott váz burkolása

    Sziasztok!

    Abszolút kezdő vagyok, de több éves tapasztalatom van a 3D nyomtatásban. Egy egész szárny nyomtatása nagyon hosszú folyamat lenne, és rengeteg anyag kellene hozzá.
    Több helyen láttam, hogy csak a szárnyak bordázatát nyomtatták ki, és valamilyen ragasztó szallaggal burkolták.

    Tudnátok-e segíteni abban, hogy hol lehet ilyen szallagot rendelni? Vagy milyen egyéb anyaggal érdemes burkolni?

  2. #2
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-12-27
    Hely
    Székesfehérvár
    Telefon
    voda/505hét1harminchárom
    Hozzászólás
    2.597
    Szia,
    Kérdésedre:
    A modelleket sokféle anyaggal szoktuk burkolni, japánpapír+feszítő lakk (oldschool), vékony szövet+valami könnyűfesték (oldschool), oracover fólia (melegítésre aktiválódó ragasztó, hővel feszíthető)
    oracal (öntapadós, hővel feszíthető)
    Ezek mindegyike működhet, de a nyomtatott felület nem annyira síma, hogy stabil tapadás legyem, ellenben a modellező vasaló és/vagy a hajszárító hajlamos kilágyítani a pla-t.
    Kísérletezz, kiderül. Én az oracal-t próbálnám, de ugye bonyolultabb formát csak melegítés mellett fogsz tudni beburkolni, akkor viszont kilágyulhat a pla.

    offtopic:
    Nyomtattam pla-ból repülőt, minden porcikája pla. a szárnyak 20centis szeletekből, 1 fallal, térhálós bordázattal. Tréner 1.5m fesztávval, 1kg alatti lett a sárkány szerkezet.

    Van a lw-pla ami kb olyan szilárd mint a pla, de sokkal könnyebb, mert nyomtatás közben habosodik, ellenben aranyár plusz egy gyémánt

    ha érdekel, ez a terv egészen biztosan repül sőt többször is és még egyben van: https://3dlabprint.com/shop/qtrainer/
    mondjuk a kocsiban felejteni nem érdemes nyáron, pánikot okoz (tapasztalat )
    11. éve kezdő modellező

  3. #3
    Junior Member
    Csatlakozott
    18-05-31
    Hozzászólás
    3
    [QUOTE=v_zoli;1599599]Szia,
    Kérdésedre:
    A modelleket sokféle anyaggal szoktuk burkolni, japánpapír+feszítő lakk (oldschool), vékony szövet+valami könnyűfesték (oldschool), oracover fólia (melegítésre aktiválódó ragasztó, hővel feszíthető)
    oracal (öntapadós, hővel feszíthető)
    Ezek mindegyike működhet, de a nyomtatott felület nem annyira síma, hogy stabil tapadás legyem, ellenben a modellező vasaló és/vagy a hajszárító hajlamos kilágyítani a pla-t.
    Kísérletezz, kiderül. Én az oracal-t próbálnám, de ugye bonyolultabb formát csak melegítés mellett fogsz tudni beburkolni, akkor viszont kilágyulhat a pla.


    Köszönöm a tanácsokat!
    Valahol láttam egy videót, amiben vékony hab anyagot hajlítottak a vázra, és ráragasztották. (Sajnos nincs meg a link. )
    Egyszerű szárny alakzatnál esetleg működhet? Lehet valahol 2-3 mm vastag rugalmas habot szerezni?
    Ezekben a videókban nagyon egyszerűen működnek a dolgok, de amikor bemegyek egy barkács boltba, akkor rengeteg szigetelő habból lehet választani.
    Kezdőként fogalmam nincs, hogy melyiket érdemes használni.

    Teljes repülőt nem mernék egyből nyomtatni, de nagyon érdekes lehetett a munka. Kb. mennyi idő volt?

  4. #4
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-12-27
    Hely
    Székesfehérvár
    Telefon
    voda/505hét1harminchárom
    Hozzászólás
    2.597
    [QUOTE=nizo;1599604]
    Idézet v_zoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia,

    Köszönöm a tanácsokat!
    Valahol láttam egy videót, amiben vékony hab anyagot hajlítottak a vázra, és ráragasztották. (Sajnos nincs meg a link. )
    Egyszerű szárny alakzatnál esetleg működhet? Lehet valahol 2-3 mm vastag rugalmas habot szerezni?
    Ezekben a videókban nagyon egyszerűen működnek a dolgok, de amikor bemegyek egy barkács boltba, akkor rengeteg szigetelő habból lehet választani.
    Kezdőként fogalmam nincs, hogy melyiket érdemes használni.

    Teljes repülőt nem mernék egyből nyomtatni, de nagyon érdekes lehetett a munka. Kb. mennyi idő volt?
    nem tudom meddig tartott kinyomtatni, de úgy egy hét lehetett kb (2 nyomtatóm van)

    Ez a hab borítás nem rossz ötlet. Én a tekrcsben kapható csomagolóhab-fóliával próbálkoznék, mindenesetre, nem hinném, hogy az egyirányú hajlításon kívül bármilyen formát fel lehetne vetetni vele.
    Ennél ha ragaszkodsz a habhoz akkor az abachi építési módot javasolnám. (hab magos balza)

    https://webaruhaz.fellpack.hu/legpar...gaAt5iEALw_wcB
    11. éve kezdő modellező

  5. #5
    Senior Member Bazsa20 logója
    Csatlakozott
    10-11-28
    Hely
    Székesfehérvár
    Telefon
    06 30 2985 215
    Hozzászólás
    667
    Zolikám az abachi az egyfajta fa.Nem balsa.Amit te mondasz az a torziózott habmagos szárny.

  6. #6
    Senior Member Bazsa20 logója
    Csatlakozott
    10-11-28
    Hely
    Székesfehérvár
    Telefon
    06 30 2985 215
    Hozzászólás
    667
    A 3 mm-es hab uhu porral ragasztva jó lehet.

  7. #7
    Senior Member HC logója
    Csatlakozott
    08-04-23
    Hely
    Miskolc
    Telefon
    emailt írj!!!
    Hozzászólás
    5.308
    Nem tudom milyen lehet ez a hab tartása, de megfelelő sűrű alátámasztás nélkül szerintem nem elég merev (mivel nem feszíthető).
    A3D nyomtatók topikjába annai idején foglakoztunk az ötlettel és oda belinkeltem egy Filamentek kontra ragasztók táblázatot, ami eléggé lehangoló szilárdságokat mutattak kommersz PLA - CA - Epoxi fajtákra.
    A PLA gyengén kötődik a legtöbb ragasztókhoz.
    A PetG még rosszabb...

  8. #8
    Senior Member
    Csatlakozott
    08-12-27
    Hely
    Székesfehérvár
    Telefon
    voda/505hét1harminchárom
    Hozzászólás
    2.597
    Idézet Bazsa20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Zolikám az abachi az egyfajta fa.Nem balsa.Amit te mondasz az a torziózott habmagos szárny.
    Igen, arra gondoltam
    11. éve kezdő modellező

  9. #9
    Senior Member gyr logója
    Csatlakozott
    06-11-16
    Hozzászólás
    367
    A PLA-val nagyon vigyázni kell -lényegében egy előző hozzászólásban elhangzott- hogy igen kicsi a hőtűrése, és a mechanikai szilárdsága is ezzel arányban romlik. Kerti vasút küllős kereke készült belőle, lefestve feketére, és természetesen a napon a szabadban volt. Egy rövid idő után nem bírta az amúgy elég nehéz járművet, megrogyott a kerék. Valamikor a Zalaegerszegen készült F1-K modellek szárnyát borították -az egyszerűség kedvéért- csomagoló habbal. A szárnyaknak balsa bordái, és fenyőléc hossztartói voltak. Talán diszperziós ragasztóval lett rögzítve a hab. Gondok voltak vele: Nem lehetett még erősebben sem megfogni, és ha még is beszakadt -már pedig egy erősebb kiszáradt fű is kiszúrta- gyakorlatilag javíthatatlan volt. Hőtűrő de nyomtatható strapabíró műanyag, és vasalható fólia lenne a megoldás. Az MHSZ időkben kerültek be az országba csehszlovák szabadon repülő bordakészletek több változatban is. Ezek polistyrolból voltak. Óvatos vasalással Oracovert is fel lehetett feszíteni rá, de bírta a japán papír-vászonfeszítő technikát is, csak nem volt szabad nagyon eláztatni, mert az aceton, a későbbi változatoknál a nitró hígító megoldotta. Az ABS lenne jó, mert szilárd, és bírja a hőt, sajnos cserében rosszul nyomtatható.

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve
  • Pofik engedélyezve
  • Az [IMG] kód engedélyezve
  • [VIDEO] code is engedélyezve
  • A HTML kód kikapcsolva