Eredmény: 1 - 2 (2) összesen

Téma: Akkuk párhuzamosítása

Junior Member
    Hozzászólás
    1

Akkuk párhuzamosítása

sziasztok,

kezdő vagyok az RC hobbiban. vettem egy autót, kaptam akksit, vettem egy nagyobb akksit, és arra gondoltam mennyivel jobb lenne a két akkuról egyszerre használni az autót. kisebb akkuterhelés, kisebb feszültségleesés, hosszabb üzemidő, hosszabb akku élettartam. összekötni csúnya lenne két akkut párhuzamosan, egy-egy dióda megoldaná, de a feszültségesés miatt előbb lekapcsolna a szabályzó. próbaképp csináltam egy "ideális dióda" áramkört ami ezt megoldja pár millivolt feszültségeséssel. így a nagyobb feszültségű akkuról jár az autó, amint annak feszültsége alacsonyabb lesz a másik is besegít - akár csak egy nagy gáz erejéig - és együtt merülnek.
    a labormérések és a kezdeti tesztek jók, igazából elsőre jónak tűnik.
    tudom, hogy figyelni kell a motor melegedésre, de ez most novemberben nekem nem volt problémás.

jó ez? lehet hogy van is ilyen csak nem találtam? vagy ez baromság vmi miatt amire nem gondoltam?

Üdv.: Gábor
    DSC_0264.JPGDSC_0267.JPG

Senior Member keril logója
    Hely
    Bp. XVIII.
    Hozzászólás
    2.564
    Simán összeköthetsz két akkut párhuzamosan, nem kell semmit trükközni.
    Rendszeresen használjuk így. Eleve üzemszerűen töltünk párhuzamosan. Nem szórakozik senki egyenként töltéssel.

Arra kell figyelni, hogy kb. egyforma legyen a feszültsége, jó állapotú akkuk legyenek, mert ha az egyik zárlatos lesz, akkor a másik energiája fel is gyújtja, de ugye ezeknél az akkuknál ez bármikor játszik, tehát eleve úgy kezeljük hogy ebből ne legyen baj. Nem szoktak gyakran kigyulladni, de az ördög nem alszik.
    Kéri Laci
    Heli:Tarot450pro, Blade130s/Quad: ZMR250/Repülő: Olympic 650/Autó: BSR BZ-444pro 17,5T/Rádió: Spektrum DX8g2

Hozzászólás szabályai

• Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •  
  • BB code : engedélyezve